torsdag 26 mars 2015

Rakt in i väggen

Golvet i badrummet,  där fogen lossnar i bitar,  mellan klinkersplattorna,  inte så där jättebra,  och i månader har jag försökt att ta tag i detta,   har ringt mäklaren som sålde lägenheten till mig, men han känns väldigt oärlig och skum,  säljarens son, påstår att jag köpt lägenheten i befintligt skick.
Ja jo,  men bitarna började ju lossna i höstas,  och dusch apparaten,  ja för det är en sådan,  ång dusch grej...  där termostaten är trasig,  och den kostar så där 3000 sikiner att byta ut... + moms !!  precis som jag är ett jefla företag... så nää har ingen lust att byta ut den,  och om jag skulle det, köpa en termostat grej, hur ska jag få dit den,  troligtvis får man mecka i sär hela apparaten...  vet ju inte ens hur en termostat ser ut....  så nää, MEN ska jag då riva ner eländet, och byta ut till en vanlig dusch,  med en vanlig kran man vrider på... då måste jag ta hem en rörmokare... en dag orkar jag kanske det.
Tills dess,  så får jag duscha i ljummet vatten.
Så då tog jag och ringde mitt försäkringsbolag,  och fick veta att min försäkring inte täckte sådant,  trots att jag har STOR bostadsrättsförsäkring...   den gäller bara för lösöret,  å vad tusan är det.. lösöre,  lös vet jag vad det är,  men öre... var ju länge sedan de plockades bort... daa !!
Fick rådet att höra med styrelsen i föreningen, om deras försäkring gäller,  sagt och gjort,  får ett namn på bolag..
Ring Ring
- Hej.   jag bor i en bostadsrätt, som föreningen har försäkrad i erat bolag,  så jag undrar om någon kan komma hem och titta till golvet i badrummet ?
- Vilken förening gäller det ?
- Det gäller xxxx  med org nr  xxxx-xx
- Nej de har ingen försäkring hos oss !!
- Äh okej,  då får jag kolla upp det igen.. Tack
Hörde jag så himla fel,  Trygg Hansa... Där gick jag rakt in i väggen, tappade all fart och lust.. ska det vara så förbannat svårt att få till det....
Tog upp den tråden i går...  Ringde igen  - Hej badrum, bostadsrättsförsäkring, golv, badrum... bla bla
Återigen  - Nej de har ingen försäkring hos oss...  efter ha ringt,   folksam, länsförsäkringar, Trygg hansa, och if...  No comprendo !!! 
så gav jag upp,  hittade något gammalt mail till någon i bostadsföreningen,  som jag visste inte har hand om sådana här frågor... så han hoppade jag på... snäll som han var skickade han mitt mail vidare till ordföranden, som  svarar mig...  vi har TRYGG HANDSA som bolag ring dom !! 
Jo men tjena...  been there,  done that !!  
så jag svarar..  äh Nää de påstår att vi inte har någon försäkring hos dem ?? Har ringt dem 2 hela fucking gånger... ( så skrev jag naturligtvis inte )   någon hyfs har jag...
Hej Mari,  kontakta vice ordförande xxx xxx så hjälper han dig !! 
Pannan rakt ner i skrivbordet... suck !!   Jaha... ska bara samla kraft och ringa på hans dörr, har ingen mail.... asjobbigt att gå in i hissen och trycka på 3 och ringa på klockan... utan att störta rakt in i väggen först.. !!  
Fortsättning följer... om jag orkar riva väggen !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar