torsdag 12 mars 2015

Parkera bilen

Hur jefla svårt kan det vara ???


Jag har haft körkort sedan 18 års ålder,  jag har rattat,  allt från min lilla Mazda 818,  till en stor Van, volvo bilar, saab, opel,  och skoda, stor som liten.
Och numer, står jag i garage vid jobbet och i garage hemma...  och jag är en jävel på att fickparkera,  det lärde jag mig när vi drev krog i Gamla Stan,  där fanns det inte överflöd med parkeringsfickor direkt,  hittade man en plats,  så tvingade man in bilen,  och då var det bara att ratta...
I garaget på jobbet,  så finns det en Gubbe !!.... ja en äldre karl, som har en större bil, typ en combi av något märke... som fan inte kan parkera,  hur svårt är det att köra rakt in i en ruta...  och fanskapet envisas med att ställa sin bil bredvid min...  finns över 100 platser, och jag kommer tidigt, han kommer senare,  och står ALLTID snett,  och ibland till och med på linjen.... hans reg nr börjar på  FTT .... mycket passande,  funderar starkt på att rita dit ett välplacerat i  och ett a  och sätta en lapp på rutan,  " Lär dig parkera din sabla F*tt*   Men det skulle jag ju aldrig göra, (fegis)    för jag är ju en lugn och sansad person... men som tycker och tänker mycket. Men jag fan så irriterad,   Å jag är så knäpp att är inte "min" ruta ledig, då blir jag alldelens konfys och har svårt att välja ruta... Å hur svårt är det att ta en annan sabla ruta... sa ju att jag är banan !!
Å så i går,  stannade och handlade på vägen hem,  parkerade, och gick in,... kommer ut !!!
Då har gubben... jaa det en gubbe till,  parkerat sin breda Volvo nästan på min,  och det var väl därför han satt kvar i bilen, för han själv inte kom ut...  Å jag glodde på han,  slog ut med händerna... pekade på min bil,  skakade på huvudet....  Tror ni han vågade titta på mig... nää helt plötsligt var han både blind och döv.... Det var tur, att han stod på min höger sida...  Kan man inte parkera sin breda bil, så köp en smart då för fan !!  Eller ta bussen !


En lite roligt  minne från länge länge sedan,  var när jag och Lasse var ute och åkte,  på väg hem från stan, och han var grymt pinknödig,  så pass att han var tvungen att knäppa upp jeansen.
Å på den tiden, var L ung och så fort någon jävlades i trafiken, såg han rött !!
Å den här gången,  så var det en Gubbe !!   som trängde sig,  och höll på att trycka oss av vägen...så vi fick toknita...   Det var som biet,  i Ferdinand på julafton...  L blev aslack, och förbannad,  så han gasade ikapp, gubben  och fick stopp på honom.  Lasse stegade  fram och gormade på hur fan han uppförde sig i trafiken....  jag satt lugnt kvar i bilen,  men tittade bakåt för följa förloppet..  Han lät mycket,  men L skulle aldrig ens peta på vare sig bil eller gubbe.   Så medans L står där och ylar,  så ser jag att gubben i bilen,  sänker blicken och tittar på L öppna byxor, med gylfen ner dragen,   upp igen,  och sen vrider på huvudet och tittar på mig....  Å  Jag vet precis vad gubben tänkte !!




Och det finns kvinnor absolut som inte heller kan parkera... absolut !!   Men jag kan !!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar