tisdag 24 mars 2015

Full fart

Nu har jag haft en sådan där superhelg,  där allt händer... späckad med roliga saker...   började Fredagen med en Tjejmiddag hemma hos en kollega och kär arbetskamrat,  jättegod mat,  och trevligt sällskap...  sen vidare med tjejerna bubbel,  på Ålands kryssning med bloggdrottningen Mona.
Vi hade jätteroligt, maten var god,  skumpan var kall,  drinkarna söta,   musiken var kanon... dansade som bara fan...  och jag lyckades till och med sova lite på natten,  vilket alltid har varit en hopplös uppgift,  borde ju vara van med att sova på en båt.
Söndagen började med frukost,  och sen föreläsning med Christina Stielli... så jefla bra,  sen lunch... å sen shopping....  att  inte fatta att det är så himla roligt att shoppa.... bränna pengar....   kul att man är bra på något !!  När jag började jobba i Sickla,  med hela köpkvarteret nedanför,   har shoppingen ökat markant...  vilket Lasse lät sig höras om.
Tur  att jag mest köper rosa kläder och saker... det begränsar ju en del.
så självklart köpte jag ett nytt armband på båten,  och några flaksor mousserande vin,  Champagne och Rom...  å så blev det en ny parfym...
Nöjd och glad kom jag hem med mina fynd...  sen att jag redan har ett flertal skumpa hemma, och en hel del sprit,  sket jag i fullstädning,  det hör ju till att man ska shoppa i taxfree.
Förr om åren köpte jag även ett flertal mini flaskor,  så där små söta,  det slutade med att jag hade en hel byrålåda full med mini flarror..  tills för något år sedan då jag och Lasse drack upp alla.   den ena äckligare än den andra... vi hoppade dock över,  de med grädde och ägglikör... så inte så delikata ut... 
När jag sålde restaurangen tog vi hem all sprit,  naturligtvis,  och det var backvis,  en sommar shotade vi upp ett flertal flaskor med sherry, bananlikör, och melonvodka,  och en del annat...  fy fan,  kan inte ens känna lukten av bananlikör... hua
När vi flyttade till huset,  satt vi och spelade dataspel och shotade upp all likör vi inhandlat under alla de kryssningar,  varför köpte vi likörer... vem fan dricker det... vi hade allt,   hallon,  blodapelsin,  mandel, blåbär, hjortron, choklad, mint... you name it... nog fan stod det i vår hylla.
In med en shot,  för att sedan kasta sig över ramlösa, och spela vidare...  fast vi hade rätt roligt.... vill jag minnas.
Jag hade en rolig och trevlig helg,  trots besked om jobbet...  jag packade in det i en liten låda och la undan den...
och snart åker jag med bubbel tjejerna till Barcelona....  och det ska bli askul,  !! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar