torsdag 11 september 2014

Bara 1 dag kvar

Vilken vecka,  kollegor som är på semester, eller på mässa,   varor som inte kommit fram,  pallar som är försenade,  och varor som flyger ut till kund av bara farten.   Det har varit mycket, hela veckan, men nu är den snart över...  och sen är det min tur,  i sommar hade jag fyra hela semesterdagar,   nu snart är det semester,  och den ska jag tillbringa med mina tjejer.
Vad vi ska göra,  berättar jag om sedan...
Idag när jag kom hem,  råkade jag få syn på blommorna,   jag har några, blommor  nästan alla är orkideer,  för de är tåliga blommor,   och om de ska bo hemma hos mig, är det ett måste.  Lasse var den som tog hand om blommor och sånt.  vattnade,  bytte jord,  och vad man nu gör.  Idag fick mina vatten,  tror fan de hoppade upp av sann glädje av lycka,  det var ett tag sedan tydligen.
En gång när Lasse fick ett ryck och rensade rabatten,  fyllde hela skotkärran med ogräs,  och alla mina blomlökar som var nergrävda efter ha blommat ut. Hans försvar var
- A men du gräver ju ner lite var stans, hur ska jag veta att det inte var ogräs.
Men vi var säkert det enda huset på gatan som hade tulpaner lite här och där i gräsmattan,  till vissa grannars fasa.
Är jag glad att jag slipper sådant,  rabatter och gräsmatta och sådan crap.
Mina tulpaner fick rådjuren smaska på.
Det finns folk som lägger hela sin semester på att fixa rabatterna och trädgårdar...  märkligt  ;-) 

I will be back !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar