torsdag 25 september 2014

Pallar inte mer nu

Jag fixar inte det här... det ena efter det andra,  saker som för Lasse skulle vara en barnlek,  är berg för mig att bestiga,  orkar inte ens tänka positivt.

* Fogen i duschen, på golvet lossnar i bitar och vatten kommer i mellan,  ringde försäkringsbolaget,  och de hävdar att försäkringen inte täcker,  de påstod att det gör bostadsrättsföreningens försäkring,  efter samtal med styrelsen,  Nej det gör det inte,  fuskbygge från början,  och garantitiden gått ut för länge länge sedan.

*  Ugnen,  som jag hatar,  är nog ganska lätt att byta ut,  har kontaktat en snickare,  kommer säkert kosta bra summa.

* Idag när jag dammsög sovrummet mitt,  så hittar jag en mörk fläck på parkettgolvet under ledningen till elementet, under fönstret.  större en femkrona,  kan känna med fingrarna att det är blött,   och jag som hyrde in en golvslipparmänniska som slipade om alla de parkettgolv som fanns. Blev jättefint,  och nu en skada,  

*  Ångdusch sitter i mitt badrum,  och efter som kommit på att den inte fungerar som den ska,  duschslangen läcker vid sidan,  vattnet blir inte tillräckligt varmt,  och det heller inte blir kallt,  utan hur jag än ställer termostaten på full värme,  eller full kyla,  så blir det bara ljummet.   Så jag mailar Tylö,  om de kan hjälpa mig,  vad som kan vara för fel,  jag har full värme på vattnet i handfatet, eller i köket,  inga som helst problem,  rätt övertygad dock att jag kommer på byta hela makapären, för elementet eller vad det nu kan sitta i en sådan,  är säkert trasigt, hur som kommer det kosta pengar,  eller så skiter jag i allt och duschar i pissljummet vatten.

*  Fortsatte att damma i sovrummet,  då lossnar sänglampan från väggen....

*  Köpte en jättefin liten lampa i Turkitet,  glad i hågen kopplade jag in den...  Pang så small det till och proppen gick,  helt strömlöst i hela köket. 

* Grannarna som matat mina fåglar under tiden vi var i Turkiet,  de gav mig en liten välkomst blomma i Lördags.  i dag är det Torsdag och blomman är troligen redan  död,  hängde rakt ner över krukan... de tog fem dagar, måste vara rekord även för mig,  förvånad näää  !   Även murgrönan jag fick av en kollega som inflyttnings present har jag tagit kål på... är helt värdelös.

Varför ska allt drabba mig, att blommar dör i min vård,  det kan jag ta, men läckande rör,  fogar,  och praktiska saker,   varför råkade just jag köpa den lägenheten som krånglar.

Jag frågade ett flertal personer om man ska göra en besiktning om man köper en lägenhet,  och samtliga sa NEJ.   Det är inte brukligt,  var svaret på banken.
Jag känner mig så hopplöst frusterad och trött,  på alla motgångar...  Jag satte jättefina ögonfransar på bilen,  vid lyktorna fram som vajade fint av vinden... och självklart så slog de mot lacken och blev märken,  så de är bortrivna,  men det är ju helt mitt eget fel.

Båten är kvar hos mig,  ingen som var villig att köpa den,  så nu måste jag ta upp den igen,  och be någon kunnig med motorn, för konservering...  Ett tungt ok på mina axlar.... jag som älskade vår båt.

Det är säkert bara självömkan om mig själv,

3 kommentarer:

  1. Men snälla du vilken otur du har ! Kram i massor Annie

    SvaraRadera
  2. Massor med energi hoppas jag kunna skicka dig !!
    Motgångar funkar i små mängder när man mår ok ...

    SvaraRadera
  3. Tack

    ja verkligen i små mängder

    SvaraRadera