fredag 5 september 2014

Det här med multifunktion

Hur kan man sätta in en ugn,  som är så värdelös som den jag har...  En Bosch ugn, med inbyggd mickro ??   Men Hallå,  vilket skräp,  finns massor av fina funktioner,  man kan välja, varmluft, under eller över värme,  det finns timer, och bluttan blä !!  
Men du kan inte baka bullar,  kakor och hur man den 23 december ska få in julskinkan med vattenbad,  ( har alltid vatten i plåten under, det hade alltid mamma, )   För det plattan längst ner, snurrar runt,  den funktionen går säkert att stänga av,  men det finns ingen manal,  för de har tagit ugnen ur produktion.... Naturligtvis    Grrr !
Och det själva hålet som man har är typ något större än ett A4 blad,  Och det finns inga plåtar till,  Och det finns inte några hållare inne i ugnen om man nu snickrar en egen plåt.
Jag hatar den,  behöver bara titta på den,  så blir jag på dåligt humör.... förbannade skit ugn.
Hur man kan sätta in eländet,  övergår mitt förstånd,  men det är klart, alla är ju inte köks människa som jag,  men för tusan,  någon gång i livet, bakar man väl bullar...  eller ?


Sen har vi Tvättmaskinen i den samma lyan.


Självklart så har den en inbyggd torktumlar i !!! 
Men Herregud,  hur kom man på den ide´n ?   Ja den fungerar okej,  faktiskt,  men det tar en evig tid att få det torrt,  och så piper den i tid och otid.  Men lite glad är jag för den finns,  så den är inte så tokig,  för mindre tvätt.


Diskmaskinen är också en Bosch,  och där har någon tänkt till,  där har man olika flärpar man viker upp för olika glas, eller större / mindre grejer.   så den gillar jag. :-)
Spisen,  är en sådan där induktions häll,  och det har jag aldrig haft förr,  kan ju meddela att Hej vad det går....   Förr han man typ sticka en tröja innan stekpannan var varm.  Nu hinner man inte vända ryggen till så är överhettat.  Väldigt bra i för sig,  en vanesak helt klart.


Om jag ger ugnen onda ögat, så kanske den faller ner och dör...  !

1 kommentar:

  1. haha, säg till när du får igång ugnen och bullarna är klara så kommer jag kram på dig / Eva. ingen svamp för mig : ) hihi

    SvaraRadera