söndag 28 september 2014

Sorg tid

Hur länge ska man sörja ?
Det finns ju inga normer hur eller länge en sorgetid ska vara.  Förr var det tydligen 1 år som änkan skulle gå i svarta kläder,  och flor.  Tack och lov att det inte gäller längre.
Man hör av andra att  -ja men nu har det snart gått ett år.   eller så - Det har ju knappt gått ett år.
Jag vet när mamma dog,  att man måste gå igenom alla årstider det vill säga 1 år.   Men då fanns ju Lasse hos mig hela vägen.  Jag saknar fortfarande min mamma enormt mycket,  men det är ingenting mot vad jag saknar min partner.
Ensamheten är fruktansvärd,  jag gillar inte att vara ensam.
Så hur länge sörjer man,  tills man slutat gråta,  eller tänker på framtiden,  eller glömmer man bara bort att man är ledsen ?
På TV var det en kvinna som blivit änka,  och redan efter nio månader senare hade ett nytt förhållande.... Hur är det möjligt !
Jag har slutat gråta,  i alla fall ibland,  svårast är när jag är vid graven. men livet är tomt så tomt.
Jag bor med ensamheten.
Men det bor också en längtan i mig,  efter något annat,  vad det är vet jag inte,  kanske är det den där nya väskan,  eller den dyra jackan,   det visar sig nog.
Men mattriella ting som väskor, skor, kläder eller armband, och klockor  är bara substitut för något annat kanske,  som kärlek eller sex.
Jag har jävligt många väskor, skor, klockor armband och snart jackor !!
                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar