torsdag 2 oktober 2014

Dagen D

 Jahapp..... då är det bara ett dygn kvar innan jag... lilla jag  ska framföra och lägga till vid brygga med båt!!!  Herre min skapare hur ska detta gå...  för flera veckor sedan  när jag bestämde mig för att minsann köra själv...  kände jag mig rätt kaxig,  liksom hur svårt kan det vara....
Men nu är dagen här,  är inte lika kavat längre....  jag har till och med skickat ett barmhärtighets mail till varvsförmannen om mercy to me....    Yttersta förnedring, men va fan.
Så ikväll efter ha varit på Ikea och köpt ny ugn och mikro med hjälp av en fantastisk kollega som hjälper mig med mycket...  l love her !!
Av med alla kläder för hoppa in i duschen...  så kom jag på att stöttorna till bockarna ligger på vinden...  Shit  tänk om jag hade glömt dem,  på med kläderna igen,  upp på vinden,  som tur är så är den ganska lättsam,  inte spöklig alls.  Så nästan direkt hittade jag påsen,  jag är så jävla bra,  igen med dörren på med låset,  så tittar jag in i förrådet,  pressen ska ju med,  upp med låset,  upp med dörren,  ut med pressen som är gigantisk,  igen med dörren, lås på.  klart.   Så tittar jag i påsen,  där ligger snoddar och plattor som båten ska liksom vila på.  Men va fan,  det måste fattas något,   plattorna måste ju sitta på något,  någonstans i bakhuvudet poppar det upp att de ska sitta på rör,  som först sätts på själva båtbocken,  sen plattorna högt upp.   Lås upp,  öppnar dörren,  å där står de 2 stycken järnrör,  Aha !!  och så hittade jag några andra stöttor av järn,   lika bra  och dem också,  glad i hågen att det var fixat, börjar bära ut till hissen...
2 rör.... 4 plattor ?  ähhh  borde det inte vara 4 rör....
Upp med låset,  upp med dörren,  å där bakom en träskiva står det 2 rör till ....   Jag kunde nästan se mina båtkompisar som stöttar och fixar med båten,  deras uttryck när jag talar om att näää  har bara 2 rör.... Kan ju säga att lägga huvudet på sned,  och snurra en hårslinga hade inte hjälpt,  de hade velat min skalp,  garanterat.
Tror jag öppnade och stängde vindsförrådets dörr 5 gånger innan jag var klar..
Det kommer bli en intressant eftermiddag helt klart imorgon...  Och jag har typ noll i lokalsinne,   i alla år,  när vi kört över båten, till och från hamnen i karlberg,  så har jag alltid kört bilen,  och varje gång har jag kört fel,  Lasse har visat vägen,  antal gånger,  och likförbannat så har jag kört fel,  en gång så åkte vi samtidigt från hamnen,   han med båten,  och jag i bilen från Karlberg till Ulvsunda,  - Hej då,  jag skyndar mig så kan jag stå på bryggan och ta emot dig när du kommer !!
Nä jag väl kom fram till varvet,  körde igenom grindarna,  vem kommer gående över gårdsplanen...  Jo just den Lasse med orden  - Var har du varit ?   Äh jo det blev nog en felsväng eller två...  så han hade både lagt till båten,  fäst alla tampar, och satt upp kapellet,  och bla bla bla
En gång hade jag C med mig i bilen,  och glada kastade vi oss i väg ....  efter en stund säger C  - äh mamma den där macken har vi redan kört förbi...  crap !!  l did it again
Hopplöst fall,...  med det så fattar ni att jag Alltid kört bilen,  Aldrig båten..  så imorgon  ska jag köra över båten från Karlberg till Ulvsunda... ähh som om jag inte hade nog att tänka på  så ska jag hitta dit också,  Men jag har en plan !!  Imorgon  när vi kastar loss,
   - Ungar upp med telefonerna googla för fan  !!!
                                                                       

3 kommentarer:

  1. Hallå du har en landkrabba och en utbildad matros med dig! Lyssna på mig och inte krabban :)

    SvaraRadera
  2. Näää ni ska lyssna på mig... det är jag som är Kapten !!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det går bra ! Man kan ju inte låta bli att le en smula när man läser din blogg. Trevlig helg / Annie

    SvaraRadera