måndag 6 oktober 2014

Super Helg

Vilken helg jag har haft.... väldigt upptagen !
Började med köra båten då i Fredags,  bara det blev ett äventyr,  sen hem båtvänner som tog väl hand om både mig och flickorna,  lite bubbel och god mat,  sen nerbäddad och trygg.
Sov dock inte så mycket,  fram mot gryningen,  dök migränen upp,  fick ta dubbla tabletter,  hann vila lite innan det var dags att stiga upp klockan sex.
Iväg till  varvet,  fortfarande ingen vind, ganska behaglig temperatur.
  När man sjösätter eller tar upp,  sin egen båt, så ska man ha med sig 6 smörgåsar,  och 3 öl.  För efter allt är klart blir det fika, macka och en öl.
Fixade mina mackor, så de var klara,  tiden tickade iväg,  ner till båten,  och rev kapellet,  det är med nöd och näppe som båten kommer under taket,  som båten ska baxas in under.
Cinderlilla,  skulle bli första båt upp,  då jag fått lov att lägga båten i inloppet av slipen.
Det flöt på riktigt bra,  till sista båt,  som aldrig ville sluta strula,  alltid någon.
Kom hem på eftermiddagen,  in i duschen,  torka hår, locka hår,  make up,  fixa,...  för nu vankas det 40 års skiva minsann.   Så väldigt glad att jag fick en inbjudan till den här tjejens födelsedag.  Så roligt,   så glad.  Tack.
Det blev en lång dag och kväll  men det var det värt,  även dagen efter.
Söndagen,  ett besök på villa o hem mässan,  och en runda på chokladfestivalen....
En superhelg,  ingen tid till att tänka,  eller känna efter....  veckan som nu har startat,  kommer bli jobbig då det på Ondag,  är 1 år sedan..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar