söndag 12 oktober 2014

Helg igen och lära sig nya saker

Jag älskar Lördagar.... första dagen på veckan man får ligga kvar,  långfrukost,  morgon TV,   kaffelatte,  bara mys...   så i går kväll var vi bjudna på middag, hos kära båtvänner.  Så himla trevligt och gott,  vi pratade massor,  och Lasse kom upp ganska ofta,  det går liksom inte att undvika,  han är med oss,  alltid.
Var en tung vecka,  då det var 1 års dag sedan han lämnade oss,  och det känns inte klokt,  ett helt år har gått,  det är svårt att greppa.
Vi var vid graven, med rosor och ljus,   och för konstatera att även våra vita hjärtformade stenar där det står vår Lasse,  och älskar dig, på även de var nu borta,  stulna.   Det gör mig så fruktansvärt arg,  vad fan är det för människor...   Vi stod där och pratade,  länge,   sen åkte vi till Enskede Värdshus och åt middag,  vi gjorde det så lätt vi kunde.

Så middagen i går var kanon,  och sällskapet ännu bättre,  det blev sent,  näst sista tåget hem,  men vad gör det,  för idag var det söndag och då får  man vända på kudden.

På det här året som gått, har jag fått lära mig massor med nya saker.   Massor  !!
För ett år sedan,  fick jag skamset gå till banken och medge att jag har inte betalt räkningarna,  sedan  färgtv n  kom,  typ.   Så det var bara att bita ihop och lära sig,  och nu med facit,  så är det inte så svårt,  jag lägger in räkningar,  överför och fixar,  har till och med lagt om ett lån,  jag,  alldellens själv,  och idag har jag lärt mig hur man använder swich,  betalar via mobilnumret.... vet tusan hur det funkar,  men det gjorde det... 
Och  nu har jag en ny ugn,  och en ny mikro inbyggd i köket,   så jävla nöjd....   nu kan jag baka,  och laga julskinka.  Jag fixar och donar,  har några saker med båten som måste fixas.
Men hör ni.... jag är med i matchen....   Swish Swish !!    Jag är grym !!

2 kommentarer:

  1. Ja Du är jättegrym! Man kan mer än man anar... / Söndagskram från Stina

    SvaraRadera