måndag 27 oktober 2014

Lättnad

Är så lättad,  och glad över att kunna lägga jobbiga saker åt sidan...   Båten  är klar, för vintern,  Stort Tack  och så himla bra att det finns människor som kan motorgrejer. 
Check !!
Nu kan jag släppa den i flera månader,  skönt...
Och så är jag så himla glad för mina flickor,  tror att allt vände i September,  när vi åkte till Turkiet, tillsammans,  de höll sams,  alla fick vi sol, och vila.
Även om vi hade årsdagen framför oss.
Vi blev nog lite stärkta av att vi klarade av årsdagen så bra,  vid graven,  missnöjda över att minnessaker inte får ligga kvar, utan snors av skitmänniskor.   Blommor och ljus, och minnen. 
Sen tog jag tjejerna på Värdshus, och åt en god middag...  vi gjorde helt rätt,  det tog udden av allt sorgliga.
Så himla glad över att S fått in foten på ett nytt jobb,  en helt annan unge,  kvittrande glad,  och det gör mig också vansinnigt glad...  Precis vad hon behöver.
Och även C mår bra,  förväntansfull över nya bekantskaper....  Så glad för flickorna,   själv  jo jag är cool,  nöjd med att klarat av massor med saker under det här året.   Allt jag har lärt mig,  och allt jag har varit tvungen att göra,  man klarar absolut mer än vad man anar.
Snart är det Jul,  och jag älskar julen,  ser fram emot att vara lite ledig. 
Lite roligt är det att C,  tycker jag aldrig är hemma nu mer,   tjejkvällar,  teaterbesök, fikastunder med arbetskollegor, julmarknader,  mässbesök,  event med jobbet,  och då och då få krypa upp i soffan hemma,  och bara boa in sig...   Jag har landat i mig själv,  och  det känns bättre,  jag gråter ibland, men det är okej.  Jag är trygg hos mig !!'


Och en gång till...  Stort TACK  för alla vänner som funnits i min närhet, under den här tiden,  för maten, ni kom med,  för alla kramar, och support,  för middagar, och fika.
För flytthjälp,  och sätta upp lampa hjälp,  för koppla ihop sladdar, och borra i taket hjälp.
För blommor och tjat på mig, att jag fick rumpan ur vagnen.
Tack alla !!  Jag är evigt Tacksam, för mina fina vänner.... Ni är fantastiska !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar