tisdag 23 september 2014

Semester

Vi hittade en resa,  en sista minuten resa till Turkiet....   har aldrig varit där, förut så det skulle bli spännande. 
Så upp i ottan på Lördagsmorgonen,  packade bilen, med resväskor och mina flickor.
Och jag måste nog säga, att jag gjorde det bra,  allt sådant här praktiskt som Lasse alltid fixade,  nu har jag letat resa,  bokat,  betalat,  bokat parkering.... och jag tycker att det är jobbigt,  att göra allt själv,  men för varje gång jag fixar och klarar av nya saker,  så förhoppningsvis blir jag lite starkare och säkrare,   men likförbannat så tar det emot.
Men hur som,  vi åt frukost på Starbucks,  steg på planet,  och semestern hade börjat.
Och vi träffade båtvänner, som fanns med på samma plan, både ner och hem,  vilket var roligt,  dock så bodde vi inte på samma ställe.  Väl nere i Bodrum,  väntade en bussresa på 2½ timme.... suck
Men så himla skönt att komma ner till värmen, bad och sol,  bara jag och barnen.
På bussen,  bokade vi in Hanam,  Turkiskt bad och en båtutflykt. ( kommer berätta om dessa i egna inlägg )  Vi hade kanon väder hela veckan,  och vi hade All Inklusive,  som jag också kommer skriva om i ett eget inlägg.
Hur som så hade vi det bra,  träffade trevliga Engelska män,  som tog hand om flickorna när det var ute på dansklubb,  så jag slapp följa med på skumparty.
Och att höra mina tjejer säga,  -Mamma det här veckan är den bästa vi haft på mycket länge...  Det gör mig varm.
Synd att tiden går så fort....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar