onsdag 10 september 2014

Lugn och Fredlig

Jag anser att jag är en lugn och sansad fredlig person av mig,   kan ta lång tid innan jag blir arg,  och då blir jag så satans arg.... att jag börjar grina.   Jävla not bra,  när man ska visa att det där är inte okej.
Så igår,  var skapligt på dåligt humör,  efter att jag och S varit och röstat,  och att sedan farit in och ut i massa butiker på jakt efter badkläder....  Kan meddela att om man har en figur som en semla,  tjockast på mitten,  fet glöm  att du hittar badkläder i butik.
Näää det blir special beställa från Tält kompaniet  !!
Så varm och irriterad,  så åkte jag och S till Rusta för köpa resväska,  och allt var lugnt och fint, ut genom kassan och fram till bilen.
Parkeringen har extra utrymmes fält mellan platserna,  väldigt bra,  men hjälper föga då vissa inte kan parkera.
så bredvid min lilla AXA så står en typ SUV från nudlarnas land,  bakdörren står öppen,  och det var inte ens 1 cm mellan dörren och min bil,   de stod så snett och däcken vridna fullt ut mot min bil, så det gick inte att komma imellan utan det var bara att gå runt.
I deras bil är det en skock kvinnor,  en av de äldre ser att jag verkligen noterar att deras bildörr är onödigt nära,  de svassar omkring bilen,  vet e fan vad de pysslade med.
Kollar på den äldre och säger
- Ska ni åka eller ?
Får till svar
- öööö
Väntar i antal sekunder,  och frågar ytterligare en gång till,  eftersom jag inte kommer in på förar sidan,  när de har dörrarna öppna.
- öööö
Och innan säkringen brinner av,  så kommer det en yngre förmåga och säger
- Du kan väl åka endå ?
De får igen deras dörrar och innan hon kliver in i bilen,  så vräker jag ur mig
- En kurs i parkering kanske !!
Ja va fan,  varför köra en SUV om man inte kan parkera,  och då var det parkeringsplatser som man kör rakt in i,  och backar rakt ut i från.   Hur svårt kan det vara,  sen att jag är grym på parkera  hör inte hit.
S kommentar gjorde nog dagen....
- En gång när Pappa var asförbannad,  så gav jag han en whiskey,  vill du också ha en ?
Hell yeah !!   ge mig flaskan ! 
Men jag är ju en lugn och fredlig,   bara inte reta mig på parkeringen nära min lilla Axa.

1 kommentar:

  1. Det kanske är lite försent nu men ang. baddräkt kan jag verkligen rekommendera Details, Götgatan eller S:t Eriksgatan. Trevlig resa och NJUUUT! Kram/Ann

    SvaraRadera