tisdag 8 april 2014

6 Månader eller 1 halvår

Det gör lika ont fortfarande, sorgen är verkligen bottenlös.... Den är överväldigande ibland..
Ett halvår har gått, ett halvår till en ny årsdag,  en vår, en sommar en höst.
Jag la ner sten på hans plats, med texten Älskar dig !  ett hjärta i vitt, textade jag Vår Lasse och lackade över med ofärgat nagel lack, blommor av tyg, tre små röda rosor,  tryckte ner dem vid sidan av hans sten, hans sista vila, och struntar högaktningsfullt i om man får eller inte.
Stod där i ösregnet, tårar som blandas med vatten,  det är svårt att säga något, fast jag är ensam, orden kommer liksom inte ur mig.  Jag hackar fram hur mycket jag saknar honom, och att jag älskar honom, och att jag är ingenting utan dig.
Det finns inga människor som passerar, inga bilar som irriterar, det är bara jag, regnet och graven... 

Huttrar, känner kläderna som är dyngsura,  sitter i bilen en stund, så ser jag klockan, det har gått över en timme,  en timme som jag stod där...
Jag blundar lyssnar på regnet som smattrar mot taket, på Lasses bil,  precis så som det låter i båten, en sommar natt,  det får mig att tänka på hur vi låg under täcket, tillsammans såg vi någon film, läst en bra bok, tända ljus, lukten av blöta tampar, och hur stilla  och svart vattnet kan vara när det regnar.

Det gör lika ont fortfarande... 

1 kommentar:

  1. sorgen efter din man kommer du att ha kvar länge.. jag skickar en kram.

    SvaraRadera