torsdag 24 april 2014

Onda aningar

Så fort de steg in genom dörren så kände jag vibbarna, av att det här kommer bli trubbel....
Dagen nu för att lämna över nycklar och göra upp det sista och säja hej då till huset för gått.
Först konstaterade jag att elbolaget stängt av all el i huset, så med det kunde jag inte visa att kyl, frys och spis fungerar,  mannen kastade sig över telefon och ringde upp vattenfall, och givetvis så är det mitt fel att de inte signat upp sig på en el leverantör,  Vattenfall frågade när huset övergår i annan ägo,  och jag svarade den 24 April...  jag är inte villig att betala mer än jag behöver. 
Mannen klagade på att det fanns färg på parketten i vardagsrummet,  och något annat som han muttrade om,  men det är ju inte ett nytt hus han köpt,  vilket han tycks tro,  mötet med mäklaren gick väl enligt plan,  något som känns märkligt är som säljare av hus, så har jag en massa skyldigheter, och som köpare av lägenhet, är det jag som har en massa skyldigheter....
Det tog 2 timmar efter att vi lämnade mäklarens kontor.... 120 minuter  när mäklaren ringde och sa att köparna ringt och klagat på städningen.... Självklart har dom det, och jag har köpt  den tjänsten, flyttstädning,  sen kom ett mail från köparmannen... men en lång lång lista med punkter om hur uselt och icke städat det var,  och hur irriterad han var över att de inte fanns någon ström...
Och att han vill ha svar imorgon hur vi ska fixa det här.
Jag kommer bolla den över till städfirman självklart,  men fy fan vad jag är less, på  köparena, på mäklare, på människor, på att alltid ha oflyt,  så jävla less.
Jag har aldrig bett någon fara åt helvete,  men är på god väg,  men då kommer jag få säkerligen betala en ny städning,  eller en ny kyl, eller fan själv.
Och det kommer säkert ringa om fler saker, det är helt säkert.... som sagt dåliga vibbar och onda aningar, det kändes direkt.
Kan jag dra täcket över huvudet och sova några månader, tills allt jobbigt är över... så himla deppig nu, orkar inte ens resa på mig ur soffan för att gå och lägga mig.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Men, nog måste väl städfirman garantera ett väl utfört arbete, dvs de får städa om?!

    ... köparen har väl ett besiktningsansvar inför köpet. Deras skyldighet att se vad de köper?!

    Ingen ström... jaaa det behöver man antagligen om man har köpt en bostad!

    Synd att du råkat ut för så mediokra köpare. Mediokra människor har jag tyvärr erfarenhet av så det sista har du säkert inte hört från dessa. Andas djupt och låt dem inte ta sig in i din nya situation. Det är de definitivt inte värda.

    (Själva ska vi sälja vårt "paradis" som vi rustat från grunden och som vi bott i sedan 15 år. En bondegranne från H-T omöjliggör från oss att bo kvar. Åratal av dispyter i tingsrätt och polisanmälningar. Han har inte fått rätten på sin sida men hur mycket orkar en människa... Han lever i det förflutna i sin "patronvärld" och vi har insett att han ALDRIG kommer att tröttna. I sommar hoppas vi sälja och kunna flytta in till lägenhet i stan. Tragiskt, men enda sättet att bli fri från vansinnet vi levt i.)

    Människor med små hjärnor kan man aldrig "vinna" över bara springa så fort och långt bort som möjligt är - och andas ut.

    Det blir bättre, längre fram.

    SvaraRadera
  2. Hej Lena Det är verkligen inte klokt hur människor kan bete sig, ni verkar ha det jättejobbigt med er granne. städfirman ska åka över idag och städa om, och är övertygad om att köparna kommer hänga dem över axeln. Hoppas ni kommer till något bättre. kram

    SvaraRadera