torsdag 10 april 2014

Ops !!

Med allt som varit, allt jag ordnat och fixat, lärt mig, tagit hand om, sålt, köpt, planerat, slängt... så har jag totalt glömt en sak.... olja, motorolja till bilen... jag har tvättat den, fyllt på spolarvätska,  och framför allt tankat stup i kvarten....
Jag gör allting nu, och idag, efter ha stoppat i byhåla centrum,  handlat, hämtat ett paket, och på väg hem, det korta biten, så varnar det på panelen att olja är slut !!  Men fatta att det gick upp ett ljus, eller att polletten ramla ner... men skit då, olja, och inte vågade jag vända för åka till macken,   in med varor och posten, ut med rulle papper, upp med huven, och stickan, kollade den fem gånger, och den var lika torr alla gånger, utom en liten dutt längst ner, äh crap !!  så vem skulle jag ringa,  vågade ju inte ta bilen, och tänker inte fan ta bussen till macken, och inte fråga någon av grannarna, det misstaget gör jag inte om igen. gick igenom telefonlistan.... och inser att det inte fanns någon som bodde nära längre... Men tur är så finns det en syster, som åkte hit, och på vägen köpte motorolja....Hallelulia
Se nu bilden,  två blondiner, framför bilen, med motorhuven öppen på vid gavel, och ingen får upp locket, där oljan ska in... en smart blondin har en ljus rosa jacka, och den andra har långa naglar... hm men så kommer det en hundägare som är ute och rastar, och som pratar i telefon, när jag hoppar fram bakom huven och lägger huvudet på sned och frågar om han kan få upp locket... blink blink
Sen gick det som en dans, in med olja, en hel liter,   jag tror den var rätt törstig.
Jag har ju aldrig behövt tänka på bil skötsel och sådant... nu måste jag tänka på allt, göra allt,  och jag gillar det inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar