tisdag 29 april 2014

Lasses födelsedag

Ännu en tung jobbig dag,... fick bita mig i läppen flera gånger på jobbet, för inte grina....  det är svårt att andas nästan, köpte tre stora mörk rosa rosor till Lasse,  tre rosor,  jag älskar dig.
C köpte en bärs och den hällde hon runt om stenen,  enligt medium så varje gång anhöriga besöker sin saknades gravplats, så måste anden följa med, och det ger mig tröst, att Lasse är med när jag talar till honom, ja eller snörvlar mest,  förra gången hade jag inga näsdukar kvar i väskan, så jag fick snyta mig i ett trosskydd, men det gick det med.
Jag har lagt två stenar hos Lasse, en där jag skrivit vår Lasse, och den andra som är urgröpt med Älskar dig,  kyrkogårdsfolket flyttar på dem hela tiden, för de får inte ligga vid stenen, och jag bär tillbaka, jag trycker ner en vas vid sidan, för blommorna, de flyttar och jag bär tillbaka, för väl se vem som tröttnar först.
Så annorlunda allt blivit,  någon påstod att allt i livet har en mening,  kan någon förklara för mig vad detta har för mening, för jag förstår inte varför han inte fick vara kvar hos oss, hos mig, hos flickorna, och hos vännerna.... jag fattar inte hur grymt livet är ibland.

5 kommentarer:

  1. skrattade lite när jag läste att ni hällt en öl runt stenen ! så gulligt , kanske jag ska göra på mina föräldrars sten vid nån speciell dag. håller med det är så trist att man inte får lägga en liten sten bara på stenen : ( Om jag ser dig vid Lasses grav när jag är hos mina föräldrar ska ga ge dig en kram ! ( och bjuda på en näsduk ) Meningen ja , nä det är svårt att förstå meningen med att sin älskade går bort ... Annars tror jag mycket på att allt har en mening men inte när barn dör eller ens älskade.
    Kramar Annie

    SvaraRadera
  2. Styrkekramar till dig. Önskar dig allt gott trots din förlust.
    Norrland

    SvaraRadera
  3. Meningen med livet , ja det är svårt att inse ibland.. Finns det ngn meningen med livet. En stor kram över internet till dig.. Hoppas att du känner dig lite bättre idag. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag har läst din blogg och varit med på den resa du gör. Denna mardrömsresa.
    Jag hoppas att köparna av huset nu inser att det är deras hus nu. Du har fått pengarna och kan och ska inte göra nått mer.

    Idag gråter jag lite, för det känns fint att Lasse är med när ni är där.
    Och en liten tröst som jag tar med mig när jag besöker mina nära och käras gravar..

    Egentligen vill jag bara,
    skicka en stor stor stor kram!!

    SvaraRadera
  5. Tack alla ni fantastiska kvinnor, tar emot alla kramar ni sänder... här kommer en i retur.
    KRAM

    SvaraRadera