söndag 4 maj 2014

LONDON

I fyra dagar har jag spenderat med ett flertal underbara och härliga kvinnor,  i  London,  så nu är jag fulltankad med sällskap, glädje och massor med shopping  och se värdigheter.
Vi har skrattat, promenerat, ätit och  hittat en ny drink som heter Pimm´s,  Standarden på boende är inte hög i London, vilket  jag snabbt insåg.... golvet på rummet var så snett att man kunde spela en golfboll genom dörrspringan utan att öppna dörren,  var det hål i väggen så  lagar man genom att teipa hålet,  som tur var så var badrummen fina...
Och efter vi konstaterat att hissen inte gick hela vägen upp till  "Ánnexet"  där vi bodde,  och det är andra hotellet som det hände just vårat lilla resesällskap,  väldigt  roligt, vi kanske ska fatta vinken !
Vi tog en buss för se de viktigaste byggnaderna, vi drack Afternoon Tea   vid Kensington Palace  där Princess Diana bodde, matat ekorrar i parken, hm det är nog tantvarning på den....
Shoppat galet mycket,  och busat,  det låg två  sovenir affärer utanför  hotellet,  C ställde om massor med väckarklockar på ringning,  ni vet sådana där som det står London på,  eller visar landests färger.. En timme senare när vi tog en drink uppe i Annexet,  med fönstren på vid gavel
RRRRRIIIIIINNNNNNGGGGGG !!!
Asroligt !!

Vi konstaterade när vi återkom till samma butiker i går,  så var alla batterier borta... känsliga killar !
Och vi tjuvåkte i hotellets hiss,  fick endast finnas tre pers, i hissen,  men finns det hjärtrum så.... ja tills vi alla höll på fastna i den. 
Resväskan vägde 8 kg,  till London, och  gränsen för övervikt är 20 kg  min resväska vägde 19,2  det kallar jag fingertoppskänsla !
Vi hade en toppenresa, som vi kommer suga på länge, till nästa resa..... var den nu tar oss då.

Men det är tungt att ingen Lasse står och väntar på mig utanför Arrival dörrarna.

Men att få möjligheten att resa, är fantastiskt,  höra piloten  Clear for take off,  Bording complite ,   ger pirr i kroppen,  men jag hade lite hemlängtan,  till min trygghet i min lägenhet.

4 kommentarer:

  1. härlig resa du har varit på... Låter ju som du har härliga vänner som tar hand om dig. Det är bra..

    SvaraRadera
  2. Härligt! Så glad för er skull! Kram!

    SvaraRadera
  3. Lite miljöombyte kan aldrig skada. Kul att du tycktes ha roligt och njöt av din resa.
    Kramar från Norrland

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig Londontripp!
    Kram!

    SvaraRadera