måndag 5 maj 2014

Tur

Jag är inte  bortskämd  med ha tur, att vi landade på Arlanda i går, i terminal 5  var tur, det var bombhot inrikes terminal 2,  så alla fick visa passet, så det tog sin lilla tid,  om vi landat i tvåan,  ( TERMINAL 2)  Vet precis vad du tänkte nu.... ajaj.
Det är tur för mig.... att vi landade på 5 an.

Att tåg streiken tog uppehåll i London, just denna helg.... är tur för mig.

Har inte haft tur med hantverkare,  alla ni som fått höra om de hantverkare som gjorde badrummet i huset..... kalla kårar,  förra veckan hade vi just sådana hemma, de skulle byta fönsterbläcken utanför fönstren,  UTANFÖR.... varför  skruvar de ner persiennerna som sitter på insidan av fönstren ???
och nästan alla skruvarna är borta, är ganska säker på att de ligger kvar i fickorna på de som var här... morr,  men nu är de uppe, jag har ju sparat en liten liten del av alla skruvar som Lasse hade... och varför finns det stjärnskruvar och rakskruvar,  räcker det inte med bara en sort ? Näää för då måste man ha 2 olika skruvmejslar, eftersom det finns en miljard olika storlekar på skruvarna, så måste man givetvis ha flera kilo med mejslar.

Nu har jag fått en parkeringsplats, i garaget,  den blev min den 1 Maj, men då var jag i London, så jag frågade S om någon lämnat en nyckel... men nej, varför skulle det vara enkelt.
Efter samtal till Herr Ordförande i BF,  så fick jag ett namn jag skulle ringa... han som har hand om alla parkeringsplatser..

- Hej Mari heter jag, och jag har flyttat in i 36 an,  och från och med 1 Maj har jag en parkering i Garaget, och att jag skulle behöva en nyckel eller kod.

Parkeringsgubben
- Jahaja.... och det tycker du vi ska göra på en lördag kväll !!

Vad fan snackar han om,  det är ju för fan SÖNDAG och klockan är 13,10 ??
Han kommer på att det faktiskt är söndag, och ändrar sig  - Ja just, så  du tycker alltså  att det är en bra dag  att göra sådant på !

Det höll fan på brinna av en säkring i huvudet.... - Du jag ringer dig i morgon, det verkar vara bättre.....

Är skapligt irriterad, när gubbfan, börjar snacka om att jag behöver ett kontrakt att visa upp, och 100 spänn,   jag går ner på gården om 10 minuter !

Andas lugnt,  djupa andetag,..... han hörde nog att jag blev sne pån..... han har nog inte fått nått på länge,  och när jag såg han,  förstår jag varför....gubb skrälle, han maler på om att det var tur att jag ringde idag, för han just kommit hem,  och att han hade fått nyckeln av den förra parkeringsplatsägaren, i går Lördag,  då var det ju TUR att jag var i London och inte behövde nyckeln förrän idag söndag.... var det riktigt rätt ?
Men med en bättre ton, visade han hur, var och varför,  med förvarning och hyttande med fingret om att inte slarva bort brickan till låset.... helt plötsligt var man fem år igen..... - Ja farbror jag ska inte slarva bort brickan.... Tack farbror.... som mamma min skulle ha sagt Dönicke !!
Varför råkar man alltid ut för sådana,  dryga människor....
Och naturligtvis, så har jag två jättebreda bilar på varsin sida, och en stolpe.... har typ 20 centemeter, max, men det kunde vara värre säkert.
Nu var det bara en månad som jag behövde vänta, innan jag fick en plats, det känns som tur.

Men jag jättetur som har så fina gulliga och fantastiska barn, och vänner som väger upp allt tråkiga  och jobbiga,  och igår fick jag besök av de som är oss nära,  nu är det inte en dagsutflykt att komma och fika hos mig, nu kan man bara ramla in, helt spontant, och det gör mig GLAD  så väldigt GLAD...    Jag älskar er alla !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar