söndag 11 maj 2014

Jösses då

Eurovision song Contest gick av stapeln igår,  många bra låtar, många som gjorde ett bra framträdande, och den som vann,  Österrike,  skäggiga damen allmänt kallad, i media, och ärligt så vet jag inte om det var en man eller kvinna, men det spelar absolut ingen roll, låten var jättebra, sjöng jättebra, framträdandet jättebra, och jag skrev en kommentar på facebook att han/hon såg läbbig ut,  varför ha en skitsnygg klänning, snygg make up, och sen ha massor med mörkt skägg...
Det blev ett himla liv,      då var jag en tant,  men Mari, osv.
Skrev inte att det var en dålig låt, eller dålig sång, eller något annat,  men hade den vunnit om ingen sett framträdandet, kanske., troligen.  Jag har absolut inga problem med gay människor,  kärlek mellan en människa till en annan människa, man blir inte förälskad i ett kön, utan en människa.
Grattis Österrike till vinsten,  och grattis Sanna till  tredje platsen, heja Dragshow,  heja människor,
men akta er för tycka på fejjan. 
Det enda jag inte förstod var skägget !!

2 kommentarer:

  1. jodå jag skrev också nåt om att " detta kändes lite konsigt " och det var ju dumt av mig. Nej låten hade inte vunnit utan skäggiga damen och budskapet. och nej jag är inte emot gay , homos , transar osv. Kram Annie

    SvaraRadera
  2. Hej Annie. ja vad tänkte vi med.... kram till dig.

    SvaraRadera