måndag 19 maj 2014

Färg på bilen

Jag och Lasse har antagit Skoda som de bilar vi har valt, man får mycket bil för pengarna, och alla som vi haft har alltid funkat bra.
Även okej i försäkring och skatter,  men en bil är och förblir en kostnad... så är det.
Min första, andra och vår tredje Skoda har varit blå,  vi hade till och med en varsin blå bil ett tag,  tills vi bestämde att införskaffa en ny bil till mig, när Lasse fick en tjänstebil,  som också faktiskt visade sig vara blå, senare fick han välja färg, men hur som,  vi var och kollade,  jag hade väl bara ett önskemål att den inte skulle vara blå, och vi måste varit väldigt lätta köpare,  hittade en liten Fabia,  provkörde,  och vi slog till,  papper skrevs, allt var frid och fröjd,  vi åkte hem, och vi skulle hämta den en vecka senare.
När vi kom hem, så började vi diskutera vilken färg bilen hade,  den var ju ljus, metallic,  inte var den blå, kanske grå,  eller lätt silverfärgad.... Tills jag kom på att det står ju i pappren vilken färg bilen har..... Joråsåatt .... AQUA BLUE !!  
Det blev alltså en blå bil till,  det var ju inte så mycket att göra åt.....  Det var den jag sålde i höstas,  lilla FOO....
Och redan tidigt bestämde  jag mig för att byta in Lasses bil,  tänker alltid på honom när jag ser reg plåten,   LBF  Lasses Bil Faktiskt... en Octavia, silver metallic
Dels för den är stor,  jag klarar mig med en liten bil,  och så blir den ju billigare att försäkra en liten,  hade tänkt först att vänta med att byta, men när försäkrings bolaget höjde premien med 600 spänn bara för jag flyttat, då lacka jag fan till.
Så jag ringde vår första skoda försäljare, som numer är försäljnings chef,  men han ställer alltid upp och hjälper till....  så det blev en liten Fabia,  som de haft som demoex,  lite billigare och med vinterdäck, fullsmetad med finesser....  och ett gapskratt när bilen är BLÅ.... så himla blå den någonsin kan vara...  Kungsblå metallic.... skitsnygg, helfrän och snart min.
Jag borde ju ha en rosa bil, men den har skoda inte tillverkat än, men ska absolut framföra önskningen... 
Så länge så tuffar jag fram i min lilla AXA  min lilla blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar