lördag 10 maj 2014

Mickro och pyssel

Efter ha haft huvudvärk igen, fram till lunch, så klädde jag inte på mig förrän klockan var över 12...
Men tusen så fick jag en hel del gjort. Jag har haft mickrovågsugnen på golvet i köket, varför, jo det sitter en ugn mellan två skåp i köket,  som är en slags combo, både ugn och mickro i ett ???
Men har inte tid att leta fram mickroinställningen på morgonen när jag ska värma mjölken till kaffet som jag tar med mig i bilen på väg till jobbet., därför har den fått stå lätt tillgängligt....tills nu.
Ut med allt i skåpet, baxa in mickron,,   så nu syns den inte, MEN  jag måste borra ett större hål  för att få igenom kontakten, för det sitter ett uttag i luckan över kylskåpet.....  och jag har sett någonstans att jag har en sådan såg grej som man sätter på borrmaskin tror jag, men det var ju just det, var....
så är det någon som läster detta, och har en sådan borr såg grej, och kan såga ett hål i mitt skåp,  hojta till  :-)

Sen rev jag ur hela linneskåpet,  började så bra att lägga allt i högar,  sen för bli av med alla kartonger så pressade jag in allt lite här och var.  Så det blev gjort idag,  och slängde en hel del igen,  ska svärmor få,  hon väver jättefina trasmattor...  så nu är det fint där också.
Torkade golvet i köket och la på en matta, plockade lite här och där, mellan hockey perioderna.
Nu börjar Eurovision song Contest   Heja Sanna !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar