fredag 30 maj 2014

Bytt är Bytt

Så var det klart,  jag har bytt bil, från stor till liten,  jättesöt,  en massa nya knappar,  och jag vet varför jag alltid lyckas få just färgen blå på mina bilar,  jo så enkelt,  antagligen för jag kör som en blådåre i bland,  blir as irriterad över bilister som inte kan hålla hastigheten,  standard utrycket brukar vara jävla cp, eller köp busskort, eller tjacka ett rep för fan.. eller något annan smart kommentar..  Tills för några veckor sedan,  då jag själv insåg, eller ja det gjorde jag ju för länge sedan, igentligen  att det inte hjälper att hur mycket man än skriker och gormar,  och nu mer låter puckon som trängs,  nojjar och viftar låter det bara passera,  det är inte lönt....

Så det blev en blå bil ännu en gång, har dock framfört mina önskemål om rosa...   men det lär väl dröja.... synd den hade jag köpt direkt.
Den här bilen har blue någonting,  som gör att bilen och min telefon snackar med varann,  så här med utfärdas en varning,  kan komma mystiska samtal från mig,  och hör ni någon som antingen sjunger för full falsk hals,  eller svär då, ( ja kan bli enstaka återfall )  eller muttrar så är det moi...
Måste lära mig hur det funkar....
Välkommen lilla AXA ska ta väl hand om dig, precis som  alla andra bilar jag har haft....

I två dygn har jag burit en hjärtmätare som kollar hur hjärtat slår,  för det slår, men det slår för fort,  vet inte om det är en biverkning av allt elände,  mitt hjärta slår för fort och C s hjärta slår dubbelslag,  men jag är ganska lugn, visst finns oron,  det får ju inte hända mig någonting,  nu när flickorna bara har mig kvar... så därför kollas jag upp, av lärkaren som hade hand om mig förra sommaren då jag låg på sjukhus för migrän,  de behöll mig i 4 dygn, har väl aldrig hänt förr, men jag har gott förtroende för läkaren som jag träffat förr, hon vet vad  migrän är, det är bra.
Så därför har jag gått igenom,  1 dygn med blodtrycksmätare,  och nu 2 dygn med hjärt mätare,  så får vi se vad det ger.... 

Ikväll har jag tänt ljus, i  regntunga skyar som gör kvällen grå,  tänkte om jag skulle ta lite vin, men det känns bortkastat ikväll,  liksom inte så roligt när man är ensam,  kanske ska jag köpa små flaskor om andas faller på någongång.
Nu ska jag bädda rent och ta en kopp te, och en macka... hej på er

God Natt lilla axa,  vi ses i morrn !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar