söndag 1 juni 2014

Tystnad och oljud bla

Telefon har tystnat,  man sörjer i ensamheten, men det som är märkligt, jag har blivit inbjuden på två event, en AW och en Abba fest, och det vore kanonkul, men jag har ingen lust,  eller om det är ingen ork,  först gnäller jag över att det är tyst, och sen när det väl kommer något roligt,  då tappar jag både ork och lust. och jag vet inte varför.
Jag ser hur mina grannar börjar komma hem från sina landställen, eller båtliv, och för en kort stund sedan var jag där också, tänk att det är ett helt annat liv sedan.
Någonting som jag har kommit tillbaka till, är att läsa böcker,  sedan förra sommaren har jag inte öppnat en bok, och jag brukar läsa varje dag,  speciellt i båten,  fanns inget skönare att krypa ner i sin koj och läsa en bra deckare, särskilt om det regnade, väldigt rogivande.
Så nu har jag börjat att läsa igen, sen om det är ett bra tecken på att man är på väg tillbaka till sig själv, vet jag inte, kanske.
Vi har en föreningslokal där jag bor, som man kan låna eller hyra, och igår var det fest där en hel skock med människor, och massor med ungar,  och jag vet inte om man börjar bli gammal, men när ungar som leker måste gallskrika till varann hela tiden, då blir jag fan irriterad,  det är brist på barnuppfostran, fan...
Så igår, när jag står i köket och lagar middag, och balkong dörren är öppen, brann det en säkring,  så jag vänder mig och vrålar, men TYST,  eftersom jag inte stod ute på balkongen just då,  så vet jag inte om någon hörde, men reta fan inte änkan på 1:an,  hennes stubin är kort just nu.
Jahaja så har jag tagit livet av de blommor som jag köpte, det gick med världens fart,  och som försvarstal, så, varför ska jag sitta på balkongen, i min ensamhet, jag solar ju inte längre, och då kan lag lika gärna sitta i soffan, och då har jag ingen koll på hur mycket vatten som behövs. Men det finns väldigt fina sidenblommor att köpa, håller hela året, ska nog fixa sådana i stället.
Därför har jag uteslutande orkideer hemma hos mig, behöver inte vatten varje vecka, utan i bland, passar mig perfekt. Minns att jag talade om för någon att jag har rådjur på tomten, när bodde i huset,  jättefina,  någon sa då, att men de äter ju upp dina blommor, vilket jag svarade - äh de få blommor jag har bjuder jag på !"
Det var alltid Lasse som skötte blommor, vattnade och planterade om,  jag kollade sporten och han vattnade blommor....

Jag saknar honom så fruktansvärt mycket.... när ska det sluta att göra så ont.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar