måndag 30 juni 2014

Impulsiv

Har alltid varit väldigt impulsiv  av mig,  snabba beslut,  knäpp knäpp  klart.   Jag vet det,  Lasse visste det,   vi matchade varann väldigt bra,  jag kom med ideerna,  planerna  knäpp knäpp fort klart och avgjort !!   Lasse var återhållsam,  lugn och försiktig...   jag satte fart på honom och han höll i mig.... HÖLL I MIG !!  Japp,  annars hade jag kommit hem med hörnsoffa,  släpvagn eller något annat konstigt som vi inte alls behövde,  och han fick mig att tänka efter,  hur bra var min ide,  behövde vi verkligen en soffa ?   
Jag fick saker att hända,  gärna så Lasse fick jobba, och framför allt avsluta....   Min arbetskamrat C har lärt sig,  hur jag shoppar,  in,  scanna av ut,  eller In  scanna ta för mig, betala ut !!  välj bestäm klart !!  knäpp knäpp !!
Hon tycker inte om att handla med mig,  hon är lugn,  eftertänksam,  och klok....

I månader har jag haft ont i ryggen,  vet inte när det började,  men det har varit länge,  jag vaknar flera gånger om nätterna av att det värker i ryggen,  och jag måste vända mig,   och jag har provat,  mindre kuddar,  sovit på tvären i sängen,  mer kuddar,  och inget hjälper,  och tröttare blir jag.
Imorse  hade jag ingen plan på att köpa en ny säng,  visst jag har tänkt på det,  men skjutit det på framtiden,  men vad som hände var att jag och C ramlade in i Sicklas nya Sova butik på lunchen..
Vi provlåg,  kände och klämde,  vi låg i olika sängar och i samma sängar,  och när säljaren i butiken kollar läget med oss ligger vi i samma säng.... han trodde med all säkerhet att vi var ett par som skulle köpa säng....  hehe
Så han frågar -  vad vi har för säng idag ?
Och innan jag hinner svara säger C - Hon har en för mjuk säng,  enligt kollegan på jobbet !!
-Äh alltså  !    Men Tack nu tror ju han att jag ligger runt med flera på jobbet liksom.... vilket jag sa högt,  och C skrattade och höll med om att det kom ut lite fel.
Var ju tvungen och stamma fram något att kollegan på jobbet skulle sätta upp en spegel,  och då stod i min säng !!  

Så efter jobbet gled jag ner för att kolla lite till,  och sms till S att jag kommer lite senare hem,  för jag skulle kolla närmare på en ny säng.
Döm om min förvåning,  det tog tre hela timmar,  prova, mäta, känna,  byta,  osv  
Så nu är jag med ny säng,  om ca 6-8 veckor vill säga,  varför vänta,  knäpp knäpp   in välj och ut
och priset,  hm  ja just det,  den var inte billig,  och det är bäst att jag sover som en drottning sen,  för den kostade en jävla massa slantar.  Lasse skakar säkert på huvudet där uppe och förfasar sig att ingen håller i mig....

SOV GOTT   !!   om 6-8  veckor !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar