torsdag 12 juni 2014

After Work

I morgon kväll efter är det en kollega som bjuder in till AW,  trevligt....  först så var det blankt nej,  näää vill inte,   sen blev det kanske,   jo men det vore ju trevligt och jag kan ju åka hem när jag vill,  funderade länge,  så tackade jag JA..
Jag måste sparka mig själv i häcken,  känner mig som Tjuren Ferdinand på julafton,  när han försiktigt tittar ut genom grinden på arenan,  och alla börja jubla,  och han förskräckt ryggar tillbaka.
Ska ta någon fin blus,  och massor med bling,  och en flaska vin,  och minsann försöka att ha lite roligt,  för jag kan det,  ha roligt....  jo ja ja ja.
Som att övertala en tjurig unge...   
Det är så lätt att bara låsa in sig, gömma sig,  men jag behöver det,  vila mig,  jobba på att ta mig tillbaka,  hitta mig själv,  hitta en tillvaro som ger mig styrka, och sinnesro och livsglädje.
Just nu är jag lite taggad faktiskt,  men imorgon kan det ha gått över,  det vänder fort,   då får någon
ta mig i kragen..... 
Får köra mantra till natt bön  AW AW AW AW AW !!1

1 kommentar: