torsdag 5 juni 2014

Så kom helgen

Dags igen, helg, långhelg,  på måndagarna längtar jag till fredagen,  när den kommer så längtar tills jag får gå och lägga mig...  Fredagar, Lördagar svåra dagar,  vad ska jag göra nu,  öppna en flaska vin... nää orkar inte,  ta en kaffe på balkongen i solen,  nää varför det,  jag borde ta en promenad utanför där jag bor,  men har ingen lust,  jag längtar tills S kommer hem,  som bryter tystnaden.... 
Så var det helg igen.... jag stänger in mig,  låser dörren,  drar filten över benen, väntar...  på vad ?
Varför har inte himlen besökstider,  varför blev det så här,  helvetes jävla skit.
Tycker att fina vädret och solen, är jobbigt,  passar mig bättre när det regnar.... tänk om man kunde snabbspola sommaren,  hoppa över ett par år,   tills det inte gör ont längre,  men kommer det någonsin att göra det.
Får jag gå lägga mig nu, har jag tur så är det Måndag när jag vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar