måndag 16 juni 2014

Festlokal

Det finns två stycken lokaler, som medlemmar till bostadsrättsföreningen,  inte bara den jag bor i, utan de andra föreningarna i samma område.
Kostar en slant,  den stora tar ca 70 pers,  jättebra  NOT   Den ligger nedanför mitt sovrum, kök och balkong,  och varje helg sedan jag flyttade har det varit fest,  och förra helgen,  med röd Fredag för det var Nationaldag,  var droppen som svämmade över hela hinken.
Det skall vara TYST klockan 11,  de får fortsätta ha fest, men det får inte störa,  jo tjena,  gnissel musik,  på hög hög volym,  gap och skrik,  ungar som skriker ute på gatan,  smällare går av, raketer,   och så här fortsatte det ända till klockan 02,00...  jag hörde att de blev tillsagda att skruva ner, men inget hände,  och vad skulle jag ha gjort,  stövlat ner i pyjamas, drämt  mixerstaven i bordet och skrikigt - Nu jävlar skruvar ni ner innan jag gör laxburgare av er !! 
Näää  skulle inte ha någon effekt,  så med dubbla öronproppar somnade jag fram mot småtimmarna... men bra förbannad.
Sen kom Lördagen....  And here we go again...  Nu vet jag att det var en syriansk fest,  för de skrek de ut över hela gatan,  ny gnisselmusik,  ett jävla liv, ungar som gapar,  bilar som parkerar mitt i vändplan, och så fortsätter det,  jag bäddade ner mig i soffan,  klockan var inte så mycket efter 21.  och jag kollar på 24.  med Jack Bauer,  yummi,  skruvar upp ljudet, var i 24 världen, när S kommer in, - mamma polisen är här utanför !!
Då var det en som for upp,  och det var inte bara en,  utan 3 vanliga polisbilar, varav en med hund,  en piket, med  k-pist eller vad de heter,  skyddsvästar,  och en CSI  heter något annat på modersmål,  de letade i buskar, spårade med hund,  från festlokalen var det tyst, ingen musik,  utan de stod ute på gatan de också, och så leder de ut grannen under mig.... ähh okej  sen kom de ut med en pistol som lades i bevis påse 1.... shit någon var mer förbannad än jag..
Det lugnade ner sig,  nästan helt,  förutom att de i lokalen var ute och skrek att de var syrier och minsann inga fega svennar...

Sen kom Onsdagen,  då var det styrelsemöte i föreningen,  och då var den en Mari som travade ner och sa vad jag tyckte om denna lokal,   att jag hade vetat hade jag tänkt mig för mer,  och så vidare... men lugn och sansad,  och då fick jag veta att grannar till mig ringt polisen redan på fredagens oljud,  och det var flera i de andra husen som också klagat.
summan av kardemumman  dagen efter satt en lapp i trappen att lokalen stängs tillsvidare !!!
Yes Yes    och det är utan stavmixer !
Nu är det bara att hålla tummen att den inte hyrs ut för kvälls event,   och jag har inget emot att folk har fest, absolut inte,  men när det blir för hög volym,  så sent,  med skrik, bilar och raketer,  tänk på de som har mindre barn som sover vid den tiden,  till och med mina pippisar var trötta dagen efter.
Och varför lägger man en lokal för fest så nära,  det är upplagt för klagomål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar