lördag 10 maj 2014

Zzzzzz

Så var det äntligen helg igen,  efter en arbetsvecka som innehöll en hel del huvudvärk,  och massor med trötthet,  kan inte fatta hur trött jag har varit, jag som alltid har svårt att sova,  hade jag blundat så skulle jag somna vid skrivbordet, sittandes.... då blir jag lite nojig, att det här är inte normal,  tänk om jag har cancer,  då jag känt flera som klagat på just trötthet, som sedan visat sig vara cancer.... 
Så jag har provat allt, dubbel kaffe,  kallt vatten i ansiktet, frisk luft... men nää ur trött,  men fram mot eftermiddagen så piggnade jag till,  och när jag då hoppar i säng, så har jag ju glömt hur trött jag varit och att jag lovat mig själv att gå och lägga mig tidigt helst före 20  men som sagt, glömt bort,  och så har det varit  hela veckan,  blandat med migrän... tills i går,  mitt i Lets Dance ,  varje kväll vid ca klockan 21 ska jag ta tabletter som ska lugna ner hjärnan på nätterna,  då migrän ofta kommer,  de hjälper inte mot huvudvärken, men jag sover så mycket bättre, och det är mycket värt..
Så igår, upp med burken, ut med 5 stycken små piller, in med vatten och svälj.... då kollar jag på burken... äh 25 mg,  TA 2 TABLETTER CA 2 TIMMAR INNAN SÄNG GÅENDE.... TVÅ !!!
KLONK.... när den kronan föll ned,  jag har ätit 5 tabletter hela veckan,   inte 2,   jag ska äta 50 mg till natten,  burkarna tidigare har en tablett varit på 10 mg,  alltså 5 piller, men nu har jag fått högre styrka,  för att slippa ta så många piller..... Och det talade läkaren om,  tror du att det fastnade näää,  som C säger, så fort någon börjar prata siffror med mamma så slutar hon lyssna efter 5 sekunder.... sabla unge att hon får rätt igen,  inte så konstigt att jag varit en zombi fram till lunch.....  God Natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar