torsdag 22 maj 2014

Sängen

Jag har vår säng kvar, vår dubbelsäng,  där ena sidan alltid är tom.
Men jag bäddar den alltid,  den andra sidan, jag kan ju inte ha en halvt bäddad säng.  Och sedan jag flyttat så har jag liksom bytt plats i sängen,  från min sida till mitten,  bland alla kuddar och dubbla duntäcken ligger jag,mitt i .
Om natten håller jag om Lasses kudde, då är jag lugn. och när jag blickar tillbaka, alla de gånger han snarkade för mycket, för högt, då min sömn kändes som obefintlig.
Han åkte på ett antal snytingar och ibland satte jag naglarna i armen, då han vände på sig.
Ibland nöp jag till för hårt, så han vaknade och pep aj,  då låtsades jag sova oj så väldigt tungt. .. han kunde fråga ibland om han snarkat mycket,  då jag sa - har du ont någonstans ?
Han gick på utredning och det konstaterades att han hade över 34 amdnings uppehåll i timmen, så han fick en snarkmaskin, efter jag skrattat klart,  så hjälpte den verklligen, han vaknade utvilad och piggare.  Det blev dock många nätter, då jag blev väckt av att den läckte luft, total storm och orkan rakt i ansiktet. Men även jag sov bättre, när allt fungerade som det skulle.
Nu är det ingen som snarkar och drar i täcket, ingen som kryper upp nära, ingen som finns där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar