lördag 26 april 2014

Städning och båten

Gårdagen var väldigt jobbig på fler sätt,  när jag är på väg till bilen, så ringer mannen som köpt huset,  och jag orkade inte svara, vill inte ens prata med människan,  han är arrogant och gå påig...
Det tar exakt 28 minuter så ringer det igen, och då är det mäklaren, som absolut inte står på min sida, på något sätt,  så känns det ialla fall,  han berättar att mannen ringer och är "väldigt mycket på"  och om det inte blir omstädat idag fredag eller senast lördag, så kommer de anlita en egen städfirma som jag får betala, och mäklaren började läsa upp massa bladder som står om städning i kontraktet...
Då har inte städbolaget ringt upp köparna vilket han skulle göra redan på förmiddagen, när jag pratade med honom,  och att jag skickade över köparens mailklagan där kontakt uppgifterna finns.
Suck...
Jag får tag i städbolaget och är rätt sur i tonen, varför de inte ringt upp, och att de är skitarga...
- Jag har inte fått ditt mail ???
Jag tror det höll på brinna en säkring i skallen,  - Jo det har du, för 7 timmar sedan.
Och mycket riktigt så fanns mailet i hans inbox.
ring upp kunden och återkoppla till mig !  Det tog 5 minuter innan han ringde tillbaka och de ska åka över i dag lördag och städa om....

Det värker i bröstet av stress, jag försöker andas lugnt,  jag är framme på båtvarvet, det är 1:a sjösättning i kväll, och man måste hjälpa till på en, plus den man själv sjösätter på....  jag får kämpa för att inte gråta, när jag ser alla båtvänner, se all den glädje med att nu är det vår och hela sommaren ligger framför,  se allt det som vi hade,  att jag inte kommer få vakna upp i båten, av alla ljud som en sommarmorgon ute i skärgården ger.  Det gör fruktansvärt ont,  det kommer fram vänner och kramar om mig, och några berättar något minne de har från Lasse, hur han alltid hjälpte till, vad det än var, och hur de fick en chock över beskedet att han gått bort.
Det är som en helt annat liv. 
Båt efter båt sjösätts,  jag klappar lite på vår båt som jag måste ta tag i nu,  till och båten ser övergiven och sorgsen ut,  solen går ner, och det blir kallt, och 24 båtar är nu sjösatta,  är helt slut när jag kommer hem, hittar inte nycklarna, efter grävt i handväskan, vänt upp och ner på den, så kommer jag på att de ligger i bilen,   varför ligger de i bilen ?? 

Men jag är trygg i mitt hem, långt borta från mäklare, köpare och människor som jag inte orkar med.

1 kommentar:

  1. Åh lider med dig ! Men tur att du anlitat städfirma så dem får ta smällen , när dem städat om kommer köparen förhoppningsvis ej ha mer att gnälla på ! Förstår känslorna kring ert båtliv. Allt det mysiga som bara är jobbigt nu. Kram Annie

    SvaraRadera