torsdag 3 april 2014

Mycket nu

Men så få lediga timmar det är, skulle behöva det dubbla,  jobbar, åker till lägenheten med kartonger, och minst en kasse med sprit, fattar inte vad  allt kommer i från, plockar, grejar och funderar.
Ett bra beslut var att slipa om parkettgolven, i sovrum och vardagsrum och i S rum, var och lastade av idag, och fan vad fint det kommer att bli.
Sen vidare till en färgaffär, för kolla på färgprover, eftersom tidigare ägare gillade grönt.... nää ÄLSKADE grönt, mossgrönt, mintgrönt, gräsgrönt, och skitgrönt...
Men med allt som händer nu, så ser jag fram mot att få flytta in, samtidigt som jag sörjer att inte Lasse är med, när vi köpte huset, så fanns inte mamma kvar, hon fick aldrig uppleva vårat hus, och nu får inte Lasse uppleva lägenheten.
Och jag är nog lite stolt över mig själv, allt som jag har klarat av, allt jag gjort på egen hand, och all fantastisk hjälp jag fått av kära vänner. Jag hade aldrig klarat det utan dem.
och även S som tur är bor hemma hos mig, trots att vi fräser till varann i mellan åt.... utan hennes sällskap, hade jag någonsin varit tvungen att ta tag, kliva upp, och kämpa på.

Igår fick jag en rundvandring av ordförande i föreningen, han visade samlingslokal, bastu, och grovsoprum, tvättstuga mm.
Och om det kliar i planterings fingrar så kan jag få en egen nyckel till redskapsförrådet....äh never in this life... har haft trädgård/tomt i för många år, och det har absolut inte triggat sinnet för blommor och sånt.
Är helt nöjd med att köpa en bukett med blommor från affären.
Så de kommer spara in på den nyckeln.... tyvärr
Men jag har en god känsla av lägenheten, det kommer bli bra det här,    men det är fortfarande läskigt att sova utan Lasse,  så mycket ljud om natten,  men mest är det ensamheten jag hör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar