måndag 21 april 2014

Lägenheten

Måste bara säga, att efter en veckas boende i lägenhet så trivs jag.... jätte trivs.
Och jag har inte ens funderat på om jag skulle trivas att bo i lägenhet,  efter många år i hus,  men jag är så klar med att bo i hus, i alla fall det i byhåla.
Nu tassar jag upp ibland mitt i natten,  för hämta mer vatten eller gå på toa, och så tittar jag ut, kollar så bilen står kvar, är inte trygg med bilgrejen än, men det kommer bli bättre, för f o m 1 maj har jag garage plats, och det känns väldigt bra, då är den skyddad en del i alla fall, mer kan jag inte göra.
Nu är nästan alla tavlor uppe på väggarna, och bara lådor fyllda med lite lampor och massor med sladdar står kvar,  får väl se om jag kommer att behöva alla sladdar och grejor som finns.
Gardiner är uppe, porslinet är på plats, nya lampor har kommit upp.

Imorgon ska jag åka tillbaka till huset, för  släppa in de som skall städa ur huset,  så himla skönt att jag bestämde mig för att köpa den tjänsten,  annars hade det tagit mig flera dagar att bli klar, och finns det något tråkigare jobb, att städa något som man har lämnat mentalt.

Jag hoppas få någon snäll kunnig vän som kan hjälpa mig att sätta upp spegel, och några vägglampor,  så är det klart sedan...

Sen på Torsdag ska jag lämna över hela huset till de nya ägarna,  och det ska bli så skönt, att stänga den dörren mentalt, dock så kommer minnen alltid finnas kvar att det var Lasses sista tid,  innan han blev tvungen att läggas in igen,  sista bilden jag tog, när han sitter i soffan och så tyngd och märkt av sjukdomen.   Det var vårt hus då.

 Sen måste jag ta tag i båten, tvätta ur, vaxa och göra fin och hoppas att marinan jag kontaktat kan sälja den åt mig,  och det är svårt att läsa och se alla bilder och kommentarer om båtlivet,  vi skulle också vara där, om inte ....  och båten är full av minnen,  och planering som aldrig kommer bli av,  det var vår båt inte min.
Jag har varit tvungen att ta en sak i taget,  det är fortfarande en väldig oreda i huvudet, kan bara hoppas att det släpper och att jag får tillbaka den simultanförmåga jag hade.
Därför känns det så väldigt bra med lyan jag nu har, en sak som jag tror på är att ödet,  jag är övertygad om att det styr våra liv mer än vad vi vet.  Som att få klara besked att man har valt rätt, tex att jag som har bensin kort på JET,  och vilken mack ligger närmast mig, jo JET, vilket jag upptäckte efter köpet, och även små saker som att det finns vetrinär  i alldellens i närheten, och flera små ödes beslut.
Jag tror till och med att Lasse skulle ha gillat lägenheten.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt nya boende. Kramar.
    Norrland

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, och tack för all support och pepp. Hoppas du mår bra och har det gott. kram

    SvaraRadera