onsdag 23 april 2014

Årsmöte och Årsmöte

Alltså holy shit, !
Mitt första årsmöte i bostadsrättsföreningen,  och  snacka om by the book.... alltså jag är inte så svängd i mötes ordning och fackord, som bordlägges, motioner, och något som hette aktioner..
Jag ( lite stolt) är minsann vice ordförande i Rörstrands Damsektions  i båtklubben... jo jo  och där är det glada tillbud, och vi serverar bubbelvin, och massor med goda tilltugg, och då och då tar vi en skål under mötets gång.... fungerar väldigt bra.
Men idag.... efter alla som skrivit upp sig på närvarolistan och svarat ja på uppropet,  så valdes mötes ordförande ! i båtklubben så svarar vi alltid "sittande" och så skålar vi...
Här valdes en annan karl klädd i en Blazer.... mmm,  sen valdes mötes sekreterare, röst räknare 2 stycken, och sen satte det igång,  Herr mötes ordförande tog ordet, och föreslog att mötes skulle skjutas upp i minst 1 vecka för att vi vanliga sitter inte i styrelsen,  fick årsrapporten i går kväll, och att det går inte för sig,  alla har inte fått tid att läsa redovisningen och det är ju sant,  jag då som inte är särskilt bra på siffror, eller matte... men jag bläddrade faktiskt igenom  och var nöjd så.
Men på mötet var det pinsamt tyst efter ordförandes utlägg om hur styrelsen skött sitt jobb, och  när två började prata samtidigt,  höjdes blazermannen rösten och här begär man ordet med att räcka upp handen... punkt !!!
Så det blev röstning,  och de som valts som rösträknare, 2 män,  och efter ha räknat alla händer flera gånger efter ha räknat varann flera gånger... så blev det uppskjutet i minst 2 veckor... pang i bordet med klubban !!¨
Efter kom en fråga upp om det kunde bestämmas datum redan nu, så vet vi.... NEJ NEJ... mötet var redan klubbat och avslutat.... by the book.
Jag hade en liten liten fråga om,  att det kanske vore bra om styrelsen presenterade sig  så  man vet, vem som är vad... Men jag svalde den,  annars kanske man fick klubban i skallen...
Men jag skulle ha ställt mig upp och gastat
  - Ja men skål då !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar