fredag 18 april 2014

Sakta men säkert

Flytten gick så himla bra, det fanns verkligen inte någonting jag kunnat ändra på,  för det skulle gått bättre.  En nära vän till Lasse,  gjorde en fantastisk hjälp för vår flytt, ställde upp med två bilar, och tre bärare,  det tog bara 4½ timme, så var allt på plats,  hela huset är tomt, med garage,  jag är så tacksam och jag vet inte hur jag ska Tacka för den gåva vi fick... J-E N  stort TACK och även för din son PN som ställde upp...

Ett stort TACK till alla ni andra som kom och bar, lådor och möbler,  vilka fantastiska vänner vi har, är evigt tacksam,  l love you forever  !!!

Som C konstaterade efter allt var klart,  jag har aldrig hört ditt namn sägas så ofta som idag mamma !
Och så var det,  och så  ska det vara, det blev så rätt, vi fyllde vindsförrådet, och kläd kammaren,  och tre killar fick i uppgift att skruva ner fågelburen, som sista möbel, och även skruva ihop den som första uppgift, gojjan var inte helt nöjd med att sita i sin lilla transportbur, vilket vi alla hörde..... Pongo - Life is a bitch sometimes.
Och när jag på kvällen lyfte ur allt som stod inställt i duschen,  och inser att min säng stod bäddad och klar, var en gudagåva just där och då ...

Nu har jag haft ledigt från jobbet, för att i lugn och ro packa upp, vilket har varit toppen,  nu är gardiner uppe i alla rum, inga säckar finns kvar, och de kartonger som står kvar är fyllda med sladdar, och teknik  som jag hoppas ska komma till sin rätt snart med lite hjälp.

Jag känner mig lugn här, känner mig trygg,  men saknaden är stor,  var man än befinner sig, även i ett rum fyllt med människor så känner man sig ensam, en märklig känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar