lördag 20 december 2014

77 245 friska sekiner


Gissa om jag vaknade till på en sekund.    Masade mig upp som vilken annan lördagsmorgon som helst,  kryper upp i soffan,  med morgon TV. 
Kopplar upp mig till banken,   för att första hand ge pengar till Stadsmissionen,  vilket jag gjort varje år till Jul. Resten av året köper jag tidningarna från de som säljer dem.
Hur som...  loggar in,  och börjar med att lägga in alla de fakturor som redan har kommit,  så är det gjort,   2 flugor på smällen.!! 
Knapp knapp... klart,  lagt in alla hyror,  och parkeringsavgifter för 3 månader framåt,  så är det också klart...  knapp knapp !    Trycker på utför.... very nöjd med mig själv... tills kvittensen visas upp....
95 000 kr ????
Men va fan ! 
På en sekund,  blir jag svettig och konstaterar att jag lagt in hyran för Mars,  ligger som 77 245 kr.
HELVETE...  jag ser julmaten, och julfriden flaxar ut genom fönstret...
Så minns jag hur Lasse en gång ringde in till bankens support en kväll,  hm kanske kan man ringa på en lördag också...  googlar !   Jo men visst,  det finns ett telefon nummer,  kastar mig efter telefon.
En mekanisk röst
- knappa in ditt person nummer avsluta med fyrkant !
Knapp Knapp
- Knappa in din kod,  avsluta med fyrkant !
Mäh.... vilken kod,  menar hon,  koden som finns när jag loggar in via telefon ?  eller är det koden som finns för bankdosan ??  eller någon annan sabla kod ??   
Tänk om jag knappar fel kod,  kommer telefonen explodera i örat då ?
Nya svettningar,  Å nej jag är inte i klimakteriet  punkt !
Måste sära på benen,  lite väl klibbigt mellan låren !!  Hur fan är det möjligt igentligen.
Så svarar en kille,  efter jag lyckats med att knappa rätt kod en då.... fy fan vad jag e bra !!
Glöm nu inte att jag bara hållit på med detta i 1 år lite drygt... 
Förklarar i turbo fart,  för killen på andra sidan luren,  vad jag ställt till med,  och han är kolugn..
han vägleder mig hur jag ska göra,  gå tillbaka,  söka på kommande betalningar,  ändra, utför.... knapp knapp !!   FIXAT !!    Hade karln varit här hade jag kysst han !! fan.
Fast det sa jag ju inte, utan tackade artigt för hjälpen och önskade en GOD JUL.
Puh !!!
Back on Track !  Hallelulia !!
Nu åker nattlinnet i tvätten,  jag i duschen,  så jag kan bränna pengar på julmat !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar