söndag 28 december 2014

Jul Födelsedag och Nyår

Varför sprida ut högtiderna när man kan ha dem alla på en och samma vecka...  Tack mamma och pappa !!
Ofta när jag var yngre,  förbannade jag att vara född mitt i mellan jul och nyår,  jag hade aldrig kalas, för dels var många bortresta på jul lov,  och så bodde vi inte kvar i Enskede där jag fortfarande gick i skolan,  och dels för mina föräldrar inte var så intresserade av att hålla i kalas.
Det fanns födelsedagar då mina föräldrar inte ens kom över till där jag bodde,  för vi skulle ju endå träffas på jobbet dagen efter,  då fick jag blommor och present,  de skojade alltid att jag fick välja ut någon julklapp som jag sedan fick öppna på födelsedagen i stället,  nu gjorde jag ju aldrig det,  men jag var alltid osäker på om det var skoj eller inte....
I många år köpte jag hem tårta och bakade kaffebröd,  med tron att få besök.
Min födelsedag har alltid varit fylld med ångest av flera orsaker...   så jag har lärt mig leva med det.
I går hade jag besök,  mina flickor med mig,  och middag med kära vänner på kvällen,  så himla trevligt   en varm och härlig födelsedag.... och alla gratulationer på telefon, och facebook.
Det värmde mitt sargade hjärta.


Det var meningen att jag skulle ha semester i mellandagarna,  men varför vara ledig utan att ha en anledning  eller önskan.
Känner inte alls för att fira nyår,   har ingen lust alls...

1 kommentar:

  1. Klart att du ska fira din födelsedag! Den som inte vill gå på kalas är en dumsnut bara!
    Puss!

    SvaraRadera