torsdag 11 december 2014

Skitnervös

Idag ska jag till en hudklinik, som ska ta bort de fula gula fläckar som jag får under ögonen,  har gjort det två gånger för ut, men då med bedövnings spruta och kniv,  och nål och tråd.
Nu för första gången ska jag prova på samma fast med laser.
Å jag är skiträdd,  men vad gör man inte för vara lite fin,  det svider i bröstet på mig av nervösitet.
Och inte av bara det,  jag har inga problem med att köra bil i stan... MEN det här att hitta parkering,  och hitta till rätt ställe,  för den här ligger naturligtvis på fina Östermalm.
Så en stor oro,  är att hitta dit,  och då med att jag bestämt mig med att lämna bilen på jobbet, och lifta med en arbetskollega in till stan,  ska bli skönt när det är över.  För sen ska jag själv, spatsera till någon station och ta tåget till slussen,  eller om det går någon buss.   Och sen ska jag ta Saltsjöbanan till Sickla för hämta upp bilen.  Jesus.. säger jag bara,  det kommer gå ut  rikslarm, om en förvirrad och helt slutkörd av spänningen från behandlingen, som inte hittar hem.  Så fort mina barn får reda på att jag ska  åka kommunala medel,  så är det himla tjohej,  en gång när vi,  jag och min kollega på jobbet skulle först åka hem med min bil  och sedan för första gången ta tuben, in till stan,  så ringde både C och min syster och gav stränga förhållnings order till min kollega, att inte släppa mig ensam i det kommunala nätet ??  När jag skulle åka hem... Det hela slutade att hennes make kom och hämtade oss, och han körde mig ända hem till porten... så gulligt gjort.
Jag hittar bara till typ två ställen i stan... det ena är båtklubbens  sommarhamn,  och det andra är Åhlensgaraget i city.
I och med att vi bodde i byhåla så var det så att jag och Lasse hämtade varann om man var ute på galej, någon kväll...  och han fick festa och äta ute, var han än ville,  bara han tog sig till Åhlens garaget, när det var dags för hämtning.. Inga problem.
Ja inte om han var på söder, där är det ju nästan som hemmaplan.
Hade Lasse varit här, så hade jag övertalat honom att köra in, mig och även vänta, in mig... vilket han hade gjort utan att knorra det minsta,  han var så himla snäll.
Så det blir väl att glida in på jobbet i morgon med solglasögon... i värsta fall, kanske.
Håll tummen..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar