onsdag 31 december 2014

Nyår

Dags för årets fest... Nyår !
Såg först fram emot att fira nyår....  Men så blir det inte,  så jag har skitit i allt,  klänningen är tillbaka skickad,  handlings listan är kastad,  champagnen inställd i skåpet igen.
Det blir ingen hummer, oxfile eller löjrom,  inga nyårs löften,  och att öppna dörren till nästa år,  med insikt.... känns mest hopplöst.
Eller så är jag bara skit deppig just nu...
Jag har fått inbjudan att fira nyår hos vänner....   De är så snälla,  som tänker på mig,  men jag orkar inte,  vill  inte,  vara där som femte hjulet som inte passar in,  finns ingen att kyssa vid tolvslaget,  även om det finns människor runt om kring mig,  så är jag ensam.
Så efter besked att jag inte får sällskapet jag önskade vid nyår,  så tappade jag lusten,  till allt.
Känner ingen glädje,  inga förhoppningar, ingenting...  jag förbannar livet som satte mig här. Till vilken nytta.... jag gillar inte nyår  just nu får det mig att känna mig övergiven.
Hösten gav mig hopp och framtids tro,  till och med glädje,   jag var till och med lite lycklig i små stunder..... 
Nyår........  vare sig man vill eller inte.


1 kommentar:

  1. Ingen fest här heller, men det är ok. Känns som vilken dag som helst..
    Inget särskilt för mig jag heller, så tog tillbaka de begärda sem.dagarna.
    Men - jag tar nog en liten skvätt skumpa ändå, för att fira att jag fått vara med här på jorden ett år till. Mitt löfte för nästa år är att ta tillvara de dagar jag får. Nyårskramar Stina

    SvaraRadera