lördag 6 december 2014

Bättre och sämre

Det går upp och det går ner.... vissa kvällar är jobbigare än andra.
Som i dag och i kväll,  det lirar liksom inte,  får ingenting vettigt gjort,  låter timmarna passera.
Så tänker jag att nää fan jag ringer och bjuder in mig hos någon,   men det gör jag ju inte,  det ligger inte i mig, att tränga mig på.
Så jag väntar bara på att det ska bli dags att gå och lägga sig... och hoppas på att morgondagen blir bättre.   Det är ensamheten som är värst,  ibland klarar jag av den hur lätt som helst,  liksom förlikat mig med att vara ensam,  men då och då så hatar jag den.
Så vad gör man en lördag kväll,  i sin ensamhet,  en film,  kanske en bra bok,  god middag.
Det orkar jag inte,   varken vill eller orkar laga mat,  blev en macka till lunch,  och två till middag...
Böcker... ingen lust att läsa,  film.. jo kanske.
Zappar på TVn... kanske fastnar jag för något... eller inte.
Det är väl de här dagarna som jag deppar ihop,  även om jag känner mig bättre och piggare och gladare.... Vissa dagar kan jag till och med känna livet i mig.
Och ibland ramlar man ner i det svarta hålet igen.... Men vägen upp igen,  är inte lika lång.
I morgon är en annan dag, och nästa och nästa också.
Jag peppar mig med all positivitet som bara går,  mörka mornar,  kallt, frost,  regn eller vad det kan vara, så hittar jag något som är bra med allt,   för annars går jag under.
Så när dessa dagar kommer,  så finns jag inte....
 startar om i morgon !!
I will be back !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar