tisdag 23 december 2014

Dagen före Dopparedagen

Då var den här... dagen innan julafton.
Igår rullade, och stekte jag typ 1000 köttbullar,  stora runda saftiga, de blev verkligen jättegoda. 
Gör alltid en stor omgång,  lika bra att fylla frysen,  när man en då håller på.
Sen doppade jag pepparkaks hjärtan i choklad,  plockade tvätt,  diskade,  och jagade en goja som fått pippi !!
Jag for ut och in från balkongen,  tur att jag har den, där bor mitt extra kylskåp just nu.
Så när klockan var över 8 så sjönk jag ner i soffan... rätt nöjd med mig själv.
Idag då.... kommer det vara full rulle efter jobbet,  det ska städas och fixas, lakan och dukar ska tvättas och manglas, dammsuga, torka golv,  städa fågelburar,  laga skinka,  och granen...
Jag förlorade kriget om fake gran,  eller levande gran... så idag får 2 små flickor trava iväg och köpa en riktig gran för att sedan bära hem den.... !!
Även om det massor med saker som skall göras just idag,  så älskar jag det,  för sen kommer belöningen,  lugnet och gemenskapen med flickorna.
I några dagar så har jag saknat Lasse kollosalt mycket,  jag kan se på hans fotografi som står vid sängbordet, och det gör så ont.
Varför blev det så här....
Imorgon åker vi till kyrkogården till Lasse och till nästa för tända ljus för mamma/mormor...


Önskar er alla en Härlig och GOD JUL !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar