fredag 23 januari 2015

Ansiktsmask

Jag har beställt för en tid sedan,  en ansiktsmask som ska göra rent huden grundligt...   och nu har jag provat den....  Kan ju meddela att man bör vara ensam, och dra ner på ljuset,  och dra för gardinerna för fönstren,  man är absolut inte hemma.. för annars kan man ge sig tusan på att det ringer på dörren,  så fort man lagt klart masken... när det vankas hemma spa!
Och det där med att läsa infobladet INNAN man sätter igång,  funkar inte hos mig,  för det är det tråkigaste jag vet,  hur svårt kan det vara liksom.
Pang på bara '!
Upp med en förpackning,  klämmer ut,  en lite seg massa som är kolsvart ??   Jaja... sen smetas det ut, i pannan, över näsryggen,  kinderna, hakan och ut mot öronen... man ser ju inte riktigt klok ut !
Det är rätt kladdigt,  smetar och kletar...
Sen får jag syn på förpackningen,  Se till att  ögonbrynen aktas mot masken,  då svår att få bort ??
Äh... en blick i spegeln.... jorå ena ögonbrynet låg väl inbäddat i överkant... Fort upp med papper, torka torka,  segt, man fick dra ut,  samtidigt så har jag smetat på ett lite för tjockt lager på andra kinden så den börjar droppa,  så helt plötsligt har jag en seg, svart massa både här och där...  nytt papper, mera papper,  torka...  slänger pappren i toaletten... inte den smartaste kan jag säga,  svart klet på toaringen,  i toaletten på kanten, på mattan.  spolar spolar spolar !!  Näää skrubbar,  med vim.. då släppte det..
Morgonrocken i tvätten,  tur att jag har flera... puh  jävlar om man inte ser 20 år yngre ut nu..
Sen ska man vänta i 35-40 minuter...
Gick in till fåglarna... Pongo flydde ner på burbotten,  och såg alldelens förskräckt ut....han blev tydligen så rädd att han vägrade komma ut ur buren på hela kvällen....
Typ 40 minuter senare... då har masken torkat,  gjorde alls inte ont,  blev lite svalt mot huden,  pillar upp en kant,  så drar man sakta.... då bränner det ganska så bra...  då var jag lite tacksam att jag tog bort smeten från ögonbrynet, det hade inte varit en höjdare,  bara att noppa ögonbryns håret gör ju skitont...  baddade med en blöt handuk... klart !!!  Så vackert rödflammig !!
Å inte tusen ser man yngre ut... men len som en babyrumpa :-)
Nästa gång,  ska jag parkera mig inne i duschen... jag och Vim...  då kan det droppa  och kleta som det vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar