måndag 19 januari 2015

Sinnets fulla bruk

Nu kommer ni tro att jag rökt på,  eller ätit lustiga svampar...   men jag svär på vad jag såg..
Jag kom hem,  med migrän,...  inget ovanligt...  men jag tar det från början.
Måndag förmiddag,  1 timme till lunch,  så kommer värken i vänster tinning,  och jag har 99% av all huvudvärk och migrän på höger sida av pannan/ tinning.
Så när värken kommer på vänster sida,  så måste jag ta  migrän medicin direkt,   och idag var en sådan dag.
En tablett och någon timme senare var värken borta,   det är befriande...  
För en kvart innan arbetsdagen slut,  komma tillbaka,  i vänster tinning... suck så less jag blir.
Hem, ny tablett och så la jag mig i soffan i mörkret,  den enda lampa som var  tänd,  var i lilla rummet mot vardagsrummet i fåglarnas rum.
Låg där och blundade,  väntade,  små funderade lite,  och ca var 10 minut be lilla gojan Kråkan att vara tyst,  sabla skrälle... mutter,  mutter.
En timme gick,  värken lättade lite,  och när Kråkans små knorr gick över till missnöjda skrik,  fick jag nog.
Öppnade ögonen... mina blå  !  
Det är nu som ni kommer tro att jag mist förståndet...  garanterat !
För snett ovanför mig,  i det lilla ljuset från lampan,  fladdrar en typ av trollslända  fast med flera par vingar i nästan genomskinlig nyans...  Den steg upp mot taket,  och sen rörde den sig  ut mot hallen. ???  
Äh men fatta....  när jag själv börjar fundera på vad fan är det där,  blinkar flera gånger,  ser jag rätt ?
Jag är fan koko i huvudet !!  blinkar och ligger och kollar på tingesten som fladdrar,  tog nog 2 minuter,  jag for upp, ur soffan,  och för att inte slå en trippel axel  över fåtöljen från mormor, släpper jag blicken från taket,  slänger mig på knappen,  och rummet badar i ljus !!
Inte fan finns det något fladder kvar i taket...  Koko !!   Koko !!
Tvångströja  kan någon beställa !!
Och som grädde på moset... märkligt ord,  grädde på moset,  måste ju vara skitäckligt ,  hur som,  när jag står där och stirrar upp i taket,  som en annan dåre,  kommer S in....
- äh vad gör du `?
-ähh  ingenting !!   kollade på taket bara... så där lagom smart. ( fick skriva smart kan tydligen inte stava till inteligent  )   Så ringer C  min andra dotter,   - Hej mamma vad gör du ? 
-öh... ja just det.... okej  så berättar jag,  exakt vad jag såg,  hur länge, var och när... hela klabbet..
Jag kan meddela att bägge tjejerna för S stod kvar,  när jag berättade hela episoden...  i kör utbrister
- Äh Är du hög eller ??
Ja fan trot,  men på vad ?  ( Läs denna rad med norrländs dialekt )
- Hur många tabletter har du tagit ??
- 2 stycken vilket jag får ta... inte en smula mer en det.
Dår hus på engelska heter  cuckoos nest !!     Kan jag få boka ett rum... Tack !
För jag svär på att jag såg något,  mysko i alla fall.
Ska nog bädda ner mig tidigt i kväll,  och lampan får nog lysa i köket,  vem vet vad som kommer och hälsar på...   Å just det,  i natt vaknade av något ljud.... å blev skiträdd,  det första jag kom på var att det var en orm som slingrade sig i sängen...  men det var täcket som gled ner på golvet i ett väsande ljud.... fy fan höll fan på att kissa på mig...  Hur normalt är det att vakna av ett litet litet ljud,  och genast tro att det är en orm i sängen.... !!   Hallå.... kan någon boka ett rum !
Koko på er !

2 kommentarer: