tisdag 27 januari 2015

Orkar inte mer,,

Nytt samtal på jobbet.... Vi har omläggningar, behöver inte innesäljare,  vi gör vad vi kan..... bla bla bla bla...........

Jag har just rest mig.... ur en bottenlös sorg,  som jag på allvar inte trodde jag skulle överleva...  men jag gjorde det,  visst slår sorgen fortfarande undan benen på mig,  som igår tex,   börjar skriva om något jag gått och funderat på länge,  å blir tokledsen,  jag skrev och grät...
Tänker på positiva saker så borstar jag av mig, reser mig och kommer igen... jag ser på glaset att de är halvfullt,  och inte halvtomt,   jag hoppas det,  jag försöker se det så...   jag har klarat så mycket på kort tid,  så händer det här...  

Med största sannorlikhet har vi ingen tjänst till dig,  när vi stänger böckerna i Juni....
Å som jag höll mig,  kramade mina händer så hårt,  svalde och svalde,  nickade ibland,  jo jag förstår,  jag har själv haft personal....  jo ja aha så mmm tråkigt,  bara tomma ord.
Å så kom tårarna,  helvetes fan,  hur kan livet vara så här grymt... jag fattar inte.
Vad har jag gjort för fel,  för att straffas så här,  hur ska jag greja det här,.... ja jo det är bara ett jobb,  å jag vill verkligen inte gå tillbaka till att jobba kvällar och varannan helg i någon butik.
Å visst fan målas fan på väggen....  jaha nu måste jag sälja bilen,  vad mer måste jag sälja eller ta bort... Å vad fattas nu,  att båten brinner upp,  att badrummet har fuktskador,  eller att jag krockar...

Allt jag vill ha är en trygg grund,  mina barn,  jobb, boende,  mat, hälsa  vänner,  lite pengar över till roligt,  och en dag ha någon att ösa kärlek och omtanke över....
Och att faktiskt någon som älskar just mig !!

Finns de som säger att allt händer har en mening...  och det har funnits människor som sagt just det när Lasses bortgång kommer på tal.... då har jag fan lust att slå ner vederbörande och skrika
- Men för fan,  det är ju de som är kvar som har det värst,  de som har mest ont,   de som är övergivna och ensamma... vad är meningen med det.

Hällt upp en stadig whiskey...  får säkert migrän i natt för det... I dont give a shit !!

Jag orkar inte mer...

2 kommentarer:

  1. Hittade hit via Ting !
    Blev både rörd och ledsen av din text och så arg att allt ska drabba en samtidigt :(
    Stor varm kram till dig

    SvaraRadera
  2. Hej
    Tack så mycket... ja hur mycket ska man gå igenom igentligen.. tack för din omtanke. kram

    SvaraRadera