söndag 4 januari 2015

Fiffiga jag

Alltså ibland blir jag sååå impad av mig själv.... hehe   kommer på så fiffiga lösningar på problem,  som när jag släpade in högtrycks aggregatet i badrummet, när vi bodde i huset,  vi hade en sådan där duschkabin,  och den var lite kinkig att göra ren,  för det samlades damm,  och vatten,  i kanten  där glasdörrarna gick i....  alltid ett himla pill att få rent,  om det ens gick.
Så fiffiga Mari,  tog högtrycket och gick loss... å satan vad smuts och äckel som kom fram.... hua... men så rent och fint blev det,  tyvärr så försvann lite av golvets ytterskick i samma veva.... men vad då,  lite svinn får man ju räkna med....liksom
Så idag när jag skulle köra en tvätt,  så för fylla upp maskinen,  kom jag på att min tunna rosa dunjacka var i behov att tvättas,  och tro det eller ej,  men jag läste tvättrådet på jackan.  Måste tumlas med tennisbollar !!
Crap... inte tusan har jag tennisbollar hemma....hm så minns jag min första,  enda och troliga sista gång jag och några kära,  tog en timme tennis i någon hall.
Ja herregud,  jag har sällan skrattat så mycket under aktivt umgänge....  förutom att få över bollen på sido banan ett antal gånger,  de var inte lika glada,  kan jag meddela,  minns att vid en Serrv  så  fick jag i väg bollskrället så den studsade i väggen,  och sedan ner på våra motspelares planhalva.... jag var skitlycklig... Yess   innanför linjen,  men se det var inte godkänt,  för det var inte helt lätt,  antingen klappade man till för hårt och bollen for i väg som en löning innan jul,   eller för löst och gick i nät,  eller så träffade man kanten på racket så bollen for upp i taket,    det fanns en av oss som kunde,  och hade spelat innan...  han gav upp ganska snart att lära oss spela tennis.... men gud så roligt vi hade... vi blev säkert portade efter den timmen...  Tennis är en tyst sport.... var det någon som mumlade när vi spelat klart.... skit löjligt.
Så därför blev min tennis karriär väldigt kort,  och därför inga bollar,  puckar kan jag nog leta fram,  men inga tennisbollar.
Men så då kom jag ju på,  att mina rosa gympadojjor,  också är behov av tvätt,  de är ju gummi på dem också,  kan ju inte göra någon skillnad på några tennisbollar eller 1 par skor.
Så fiffig !!
Kan meddela att det fungerade utmärkt... ren och torr jacka, och nästan rena dojjor,  borde ha tvättat dem för länge sedan..

Och när Pongo ätit upp sin sitt och mat pinne i buren,  så sågade Lasse till en bit rundstav,  och gjorde en skåra på var sidan,  som han sedan knackade dit.   Å vete fan hur han bar sig åt,  för inte tusan går det när jag gjorde det,  jag och S slet över 2 timmar med att få dit en ny rundstav/sittpinne.
Så nu när jag återigen fick byta pinne,  då han tuggat sönder den så det gått av... så smart är han inte att han begriper att han inte har någon pinne att sitta på, när han ska äta.... knäpp fågel,   måste vara godaste rundstaven ever.
Så jag tog och sågade pinnen lite kortare,  och så spikade jag fast den på varje sida,  så att den vilar på spikarna och sen dammade jag till på utsidan så spikarna böjde sig runt burstängerna...  blev skit bra,  tog en bråkdel av tid,  och så lindade jag silver teip  runt hela pinnen,  så för att komma åt,  måste han gnaga sig igenom ett antal varv av silver teip...  så fiffigt av mig.... 

Å julgranen,  som vi av erfarenhet,  ankrar fast i väggen,  så den inte faller i golvet...  i huset hade Lasse  skruvat en krok,  lite dold, som vi band fast granen i.
Så när vår gran var färgig klädd, och vi valt plats,  så tog jag bindgarn,  som man i vanliga fall binder stekar med,  så några varv runt bokhyllan,  så var det problemet löst.
Och Baileys flaskan vi inte fick upp korken på,   med hammare och skruvmejsel,  så bankade vi hål i kapsylen.... plätt lätt.

Fiffig.com  !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar