fredag 2 januari 2015

Törnrosa

Asså...  jag måste ha sovit i typ 30 år !!    För det var så länge det var jag och Lasse....  och han hittade överallt,  i stan,  i blekinge eller var vi nu var någonstans.
Så då har han haft en fru som absolut inte kollade utsikten under färd... näähej  hon satt säkert och tänkte på de nya skorna,  eller mat, recept, film, musik,  eller något sådant viktigt...  det hon inte funderade på var ligger olika instanser  någonstans...  eller räkningar,  det sket hon i också i 30 år,  det är därför det går så himla bra ibland....
Köra bil i city, inga problem,  helst ska allt ligga vid Åhlens Garaget,  för dit hittar den här människan...   så idag var det dags för att ta sig till VALHALLAVÄGEN 12 A   !!   För det första,  så säger ju vi  Vallhallavägen  VALL ....  prova och googla på det,  då hamnar du i typ Umeå !!
Så idag lärde jag mig att det heter Val halla vägen...  jorå,  med nytt minneskort i GPS en,  nu jäklar likosm.... jo tjena,  den har sagt upp bekantskapen med mig,  sabla maskin,  är väl överhettad.
Men så med bilen full av 1 Papegoja ( Djurkliniken Roslagstull ) ,  2 barn,  och 1 pojkvän ( Nää  inte min,  skärp dig nu )   Upp på leden,  och Norrtull,   den som de bygger om typ 2 gånger om dagen minst,  men serrdu,  körde av på rätt led,  och så var vi vid Norrtull.... hehe  skitlätt !!
Sen blev det en höger sväng för tidigt,  eller nått,   för helt plötsligt så  utbrister jag... vem annars  och det är högt   -  ,Men  va fan ?  så här ska ju det inte se ut,  för det hade jag koll på,  vet hur skylten  på  djurkliniken ser ut,  och det ska absolut inte  vara affärer och Cateer  bredvid.....   älskar dessa braiga telefoner med inbyggd GPS....  så pojkvän,  lotsade upp mig,  på rätt  VAL HALLA VÄGEN.
Han hittar fan bättre än jag,  och han bor i Östersund.... Jo  jag e blond också !!
Mitt stora nervösa och det jag är orolig för är,  ( för hem hittar man alltid )   är parkering,  var ska jag parkera, om det inte finns en parkeringsplats med rutor.
Men se det minns jag,  mitt i mot kliniken,  ligger det en parkering....   så efter att hittat ut på rätt gata,  och åkt och vänt längre upp,  så var parkeringen på rätt sida, dvs min sida.
Så första bästa ingång,  slog jag till,  in fort som fan,  då ser jag att det är en bra bit till kliniken,  men längre ner finns det lediga platser.... så jag kör vidare,  rätt nöjd med mig själv.
- Äh mamma du kör på en gångväg,  och cykelväg !
Hur kan man mitt i en parkeringsplats område,  slänga in en cykelväg/gångväg mitt i mellan.... den arkitekten måste haft en dålig dag... dönicke.
Fort in på en ledig ruta,  ingen såg....  och pojkvännen som förövrigt jobbar åt Polisen,   såg eller märkte ingenting,  så det var lugnt !  Snäll han...

Så efter besöket,  in i bilen,  så skulle jag släppa av 2 av medhjälparna,  vid Tunnelbanan,  fanns en station där vi vände,  fråga mig inte vilken för det har jag ingen aning om,   så ut från parkeringen,  tomt från bägge hållen... och det är otroligt,  för den gatan är högtrafikerad,  men som ett under... tom
Så rakt över några linjer,  senare så hittade även jag skylten för tunnelbana...
Och naturligtvis så körde jag fel vid Norrtull,  när vi skulle hem,  en extra sväng,  S frågade - vet du var du är mamma ?   och det var ju bara att erkänna
- Nää  inte en aning,  vi är inte vid Arlanda i alla fall !!  Alltid nått.
Det är som en helt ny värld som öppnar sig,  baksidan är att jag inte hinner kolla ut några balla affärer,  när vi är på utflykt.  Nu är det tusen skyltar,  eller en cykelväg eller två,  eller ja de ser jag ju inte heller uppenbarligen...
Funderinar på att göra som de gör i filmen,  Repmånad....   Rita dit Vägplanerare kontrollant !!  på sidan av bilen.

Om jag vann en shitload med stålar,   så skulle jag köpa egna skyltar...

MARI  FÖLJ ROSA SKYLTAR !!!

Fan va coolt,   eller  vann jag  massor av stålars,  så har jag ju råd med en Limo,  med privat chaufför.... för då kan man ju sitta där tillbaka lutad med ett glas skumpa i handen,  så kan det vara hur många cykelvägar eller spärrlinjer  som helst... bryr jag mig... näää !
Skål !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar