lördag 10 januari 2015

Julat av !

Jahapp.... då var det över,  för den här gången... Julen !
Nu är allt nerplockat,  i lådor,  sorterat,  alla tomtar, pynt, glitter,  kulor, änglar.... och från att packat upp 5 flyttlådor med Julen,  fick det plats i 4 lådor... vete tusan hur det gick till... brukar vara åt andra hållet...  undrens tid är inte förbi uppenbarligen !
Och notera att allt är nedplockat, INNAN  knut !!   Men jag var mätt,  på allt det röda,   och alla små saker som stod i fönstren,  nu är det  rensat,  och fönstren är prydda med rosa... vad annars,  silver och vitt i vardagsrums fönstret.... känns skönt.
Och det där med julgrans kampen...  jo självklart så var det jag som fick bära ut granen och ja sopa trappan,  lite hjälp fick jag av S....   slut orden blev  

NÄSTA GÅNG BLIR DET EN FAKE GRAN !!!!!!!!!!!!!!


Vad hänt mer.... jo min stora pippi Pongo,  bet av strömkablen till datorn... Tack pippiskrälle,  det är inte första gången,  vet inte hur många datamusar han kapat sladden på,  och ja jag vet att det finns sladdlösa,  men jag gillar med sladd... okej.
Kämpar på med att dricka upp sista slatten av rom glöggen.... kan meddela att det är inte lika gott nu,  som  på julafton.... hälla ut... nää !
Bränner alla röda ljus,  köttbullarna i frysen,   Hej  2015...   !

Å finns det någon tråkigare månad än Januari och Februari.... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar