lördag 10 januari 2015

Hur man själv strular till det

Vilket jag är mästare på....   för en tid sedan beställde jag några filmer från en känd  webbshop.
Sedan jag var tvungen att lära mig att betala räkningar och dyl,  via nätet,  så har jag också blivit rätt bra på shoppa.... tryck tryck  betala ... kommer hem i paket !  Asbra liksom ! 
Hur som,  filmerna kom hem,   plockar glatt upp lådan,  och axlarna sjunker som en sten.... fattar inte hur fan jag ber mig åt.
Jag och flickorna har börjat kolla på en väldigt gammal tv serie som heter tillbaka till eden,  och naturligtvis gjorde det den i 18 000 tusen delar,  och den är inte helt lätt att få tag i....  Men nu fanns de delar vi behövde... Nämligen de 345 avsnitt  i mitten... av serien typ,   Det är bara det att jag beställt 2 stycken,  av samma....Fan !
Och inte nog med det,  så hade jag beställt Thomas Crown Äventyraren...  As bra film med min favvo..  Pierce Brosnan.... Den måste jag ju bara ha,   men i lådan ligger samma film, typ fast med Steve Mcqueen ???   Tjohoo och Jippi.

Vid beställningen så skickar de ett betalnings erkännande,  ett leverans erkännande mail om när,  och sen kommer fakturan allt på mail...   Jättebra,  skrev ut fakturan på jobbet,  raderade mailet,  så jag inte får helt hjärnsläpp och betalar samma 2 gånger... ner i väskan.
Så idag,  lika bra att betala så det är gjort,  hämtar utskriften,  loggar in på banken....  Det är nu det blir strul !!    Jag har skrivit ut beställnings erkännandet.... men fatta,  jag e fan dum i huvudet på riktigt...
Men fiffig som jag är,  så hittade jag ett telefon nummer att ringa...  
Där fick jag prata med en hjälpsam tjej.... förklarade vad jag lyckas med,   i tanken finns... att hon kanske tror att det är en väldigt ung person som klantat sig,  så jag fnittrade lite så där... jag var typ 17 igen...  då hon vill veta person numret !!   Crap !!   Å så sket sig det också !!
Hur som,  så skickade hon en faktura kopia till min mail...   Phu !!
Nu är jag inte någon data hacker, långt där i från,  mailet damp ner i inboxen,  tryckte på öppna...
Det går inte öppna med %FPF  fil bla bla bla..... Men va fan !   provade typ 8 gånger,  samma resultat... Nej går inte  Nej vill inte.
Gastade på S,   om hjälp,  hon frågade mig om jag har något Adobe Reader .... Hallå och det frågar du mig... jag vet inte..  Då kom jag på att om jag sänder mailet till S dator,  då funkar det nog.
Men se det gick inte,  hon kunde inte heller få upp fakturan.... Morr, blir fan galen när saker och ting inte fungerar.
Ring Ring !   En ny hjälpsam tjej,   Fast nu sket jag i att både vara ung och smart..   - Ah  du kan inte öppna mailet,  Har du Adobeo Raeader ???   - Bra fråga... ingen aning,  jag vet inte !  Var ju bara att bekänna direkt,   det hela slutade med att jag fick uppgifterna på telefon,  hon tänkte nog att det var lika bra.
Upp med banksidan,  knappar in, alla siffror,  kommer det upp en ruta  - Du har inte behörighet !!
Stirrar på skärmen...   - Du kan inte mena allvar ? 

Du är utloggad,  sen stod det något mer...  typ   Du är för långsam  gå och lägg dig !

Men nu är det betalt,  nästa gång jag ska ha en DVD,  köper jag den på ica. !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar