onsdag 11 februari 2015

Alla Hjärtans Dag !!

Snart är den här Alla Hjärtans dag !!   Jag har alltid gillat den dagen,  tycker det är lite roligt att det händer något, särskilt i en månad som Februari, som en då är astråkig.   Jag skickade alltid en bunt med vykort,  till kära vänner...  Gav flickorna små presentpåsar med en liten present i.
Och jag har aldrig brytt mig om att det är ett sådant ståhej över att butikerna tjänar en massa pengar på att människor ska gå och köpa en massa söta grejer och ge till varann.  Det är upp till var och en...  Där i mot, så blir jag förbannad över blomster affärerna som höjer priserna assketa mycket just den dagen,  så jag förbjöd Lasse att köpa rosor den dagen, utan köp någon annan dag,  vilken som helst ! 
Det gjorde han,  och hans grej var att alltid skicka dem till jobbet,  var än jag har jobbat,  har det kommit blommor med bud...   Han skrev alltid...  jag älskar dig !  din man !!
En fantastisk upplevelse...
Så vi la fokus på att äta något extra gott, i stället den dagen,  även om det var en vardag mitt i veckan...  Jag gjorde skagen toast som var hjärtformade,  eller köpte röda hjärtformade pasta bitar.
Ett glas vin eller en öl... så kom blommorna en annan dag...


Nu kommer det inga blommor....


Och  nu känner jag bara likgiltighet över den dagen,  orkar inte... känner inte, jobbigt jobbigt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar