söndag 15 februari 2015

Livserfarenhet

Jag har fått höra att jag måste ut och skaffa mig livs erfarenhet... 
-Du har ju varit gift med Lasse sen evigheter...   du var jätteung när ni blev tillsammans och så vidare och vidare..... bla bla
Sagt och gjort.. in i nät dejting djungeln....  pang på bara !
och nu sitter jag här och kollar på  gay galan ..... hm jorå så att,  pang på bara äh !! 
Om man nu ska få livserfarenhet borde man inte typ prova på olika saker...  har jag någonsin blivit sugen på en kvinna... nää  kan inte komma på en enda...   så kommer jag och tänka på alla de som vaknar upp efter 40 år och inser att de är gay !   När Anja Persson hade sitt sommar prat,  sa hon en sådan bra sak som fastnade hos mig...   Jag blev inte kär i ett kön,  jag blev kär i en människa.... fint sagt.
Men skulle man inte typ prova att gå till en gayklubb... undrar om det heter det gay klubb.. .. eller det kanske bara är gay kväll,  har dom då en kväll för kvinnliga gays,  och en annan för manliga gays och en kväll för olika gays eller samma gays,  eller anti gays,  tänk om man hamnar på fel gay kväll !!
kan ju sluta i förskräckelse  !!
Kan nästan se mig själv mitt på dansgolvet,  i en mörk lokal, någonstans i city..... 
- Tjena Butch !   ( eller vad de nu säger )  
Nämen jag är här för kolla nödutgången....  serrå... typ eller dra ett dålig vits som
- Äh vet du vad motsatsen till pungsvett är ?   ( flatan svarar Nää )
- Hehe.... Läppglans !!  
Kan garantera att precis då tystnar musiken !
Och själv gå och bjuda upp någon donna.... Så mycket vin finns inte.
Jag har absolut inget mot the gays... jag har nära kära vänner, och jag älskar dem villkorslöst...
Men jag skulle nog passa bra som gay,  älskar rosa,   har en rosa fjäderboa i bakfönstret i bilen,  äger ett flertal rosa cowboyhattar med fluff på tex,  jag har en rosa peruk,  och vi vann första pris i båtklubbarnas dags paraden,  för vårat rosa båt ekipage... som de sa att den såg ju helt gay ut !!   De var ju bara avis !! Igentligen.
Asså jag har ju inte ens funderat på det här med kvinnor,  men jag kan förstå om vissa kvinnor blir tillsammans med en annan kvinna.   Om inte annat för människan helt enkelt har lessnat på att torka pink fläckar på toan,  para ihop 715 tubsockar,  snusdrägel på kuddarna,  10 563 tusen skäggstrån i handfatet,  och så vidare...  Men jag skulle göra allt för ha det kvar om jag kunde.
Det måste ju vara jäfla rent och städat hemma hos två kvinnor.... eller ? 
Då menar jag inte att det är ostädat hemma hos två gay män !!  Naturligtvis..
Jag behöver ju bara gå till mina små avkommor.... vi har INTE samma uppfattning av vad städning är,  milt sagt !
Hur som,  de har bästa galan i alla fall...  hm tänk om man skulle kvista iväg till jobbet på Måndag iklädd något helt rosa typ....  Ops  det gör jag ju redan !!
Så kan jag då komma tillbaka  med ett inlägg om 3-6 månader att jag har minsann skaffat mig mer livserfarenhet !
Tagit bort 2 614 stycken meddelande från andra singlar  i mailboxen
dansat på bardisken och skrikigt att - kom igen nu fjollor på en gaykväll en sen onsdags natt.
vågat träffat någon på kaffe... från nätsidan.
Tagit till höger i korsningen, i stället för vänster.
handlat hem mellanmjölk från skåne mejeri i stället för Arla.
Gjort uppror och slängt färgat glas i tunnan för ofärgat glas.
Hälsat på alla jag möter under en arbetsdag.
Komma ut ur garderoben och säga fula köns ord. ( se tidigare inlägg om fula ord)
Är det livs erfarenhet ?    Bara jag slipper hoppa fallskärm !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar